استاندار سمنان حرفه خبرنگاری را شغلی فرهنگی و سخت توصیف كرد و گفت: در استان سمنان هیچ مسوولی حق ندارد با خبرنگاران قهر كند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سمنان ؛'عباس رهی' دوشنبه شب در مراسم تجلیل از خبرنگاران و فعالان عرصه های خبری استان سمنان در مهدیشهر افزود: خبرنگاران معلمان جامعه هستند و پیچیده ترین فعالیتها كار با انسانها است.

وی گفت: خبرنگاران به نوعی وظیفه آموزش جامعه و ساماندهی فكری و اندیشه ای را بر عهده دارند و به همین دلیل خبرنگاران نیز به نوعی معلمان جامعه تلقی می شوند.

وی انقلاب اسلامی را انقلابی الهی، ارزشی و فرهنگی خواند و گفت: خبرنگاران باید راه امام، شهدا، امام و رهبری انقلاب را در پیش بگیرند و به رسالت خطیر خود در این برهه حساس عمل نمایند.

رهی با اشاره به انتقاد برخی از خبرنگاران مبنی بر همكاری نكردن برخی مدیران به ویژه در شهرستانها با خبرنگاران اظهار داشت: قهر كردن با خبرنگاران در استان سمنان ممنوع است و به هیچ مسوولی در این استان اجازه نمی دهم با خبرنگاران قهر و یا همكاری نكنند.

استاندار سمنان واقع بینی، عدالت محوری، منصفانه بودن و نقش آفرینی را از مهمترین وظایف خبرنگاران خواند و گفت: خبرنگاران باید در جامعه همواره سازنده و امیدبخش باشند.

در این مراسم كه جمعی از مسوولان فرهنگی، سیاسی و خبرنگاران و فعالان عرصه های خبری و مطبوعاتی استان سمنان حضور داشتند از تلاشها و خدمات خبرنگاران به مناسبت هفدهم مرداد روز خبرنگار تجلیل شد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری سمنان، مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز برخی از خبرنگاران نیز در این مراسم در خصوص جایگاه و رسالت خبرنگاران، مشكلات این حرفه و نیازها و وضعیت فعالیت خبرنگاران در استان سمنان مطالبی بیان كردند.

هفدهم مرداد سالروز شهادت 'محمود صارمی' خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در مزار شریف افغانستان و بدست طالبان از سوی شورای فرهنگ عمومی به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است./س

برچسب ها: مسئول ، قهر ، خبرنگار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.