مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان گفت: بیان نظرات کارشناسان ، دیدگاه نخبگان جامعه، انتقادهای سازنده و عوامل موثر دیگر می تواند برای اصلاح جامعه از سوی خبرنگاران انجام شود.

 حجت الاسلام احد آزادیخواه به مناسبت فرارسیدن 17 مرداد روزخبرنگار در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان گفت: در حقیقت رسانه باید با هدف رفع مشکلات جامعه خبر رسانی کرده و راهکارها را با بیان ساده و به زبان روز به مسئولان جامعه برساند.
وی با اشاره به اینکه اطلاع رسانی اخبار در جامعه اسلامی از جمله رسالت های اصلی رسانه است افزود: بیان حقایق و دوری از افراط و تفریط و مبالغه های بی مورد نیز از مهمترین وظایف خبرنگاران است.
آزادیخواه اظهار داشت: مردم با شنیدن اخبار و اطلاعات در رسانه ها عکس العمل های خود را آغاز می کنند و به همین علت خبر رسانی رسانه ها باید کاملا منطبق با واقعیت باشد تا مردم از مسیر وقایع منحرف نشوند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان نقش خبرنگاران را در ارتقاء سطح فرهنگی جامعه مهم عنوان کردو گفت: نقش رسانه در توسعه فرهنگی جامعه کم نظیر است و در حقیقت نشریات و رسانه ها که با قلم نویسندگان و خبرنگاران مدیریت می شوند باید نیازمندی های فرهنگی جامعه را شناسایی کرده و برای رفع معضلات فرهنگی جامعه راهکارهای کارشناسانه ارائه کنند.
حجت الاسلام آزادیخواه با اشاره به خبرنگاری در حوزه دین گفت: آموزه های معطله دینی در جامعه را خبرنگار می تواند به تدریج به مردم و سطح جامعه بکشاند و فرهنگ های تاثیرگذار اسلامی که هم اکنون در مواردی متوقف شده را با اطلاع رسانی صحیح به حرکت مجدد وادارد./س
برچسب ها: وظیفه ، خبرنگاران ، رسانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.