كليات لايحه الحاق يك تبصره به بند ب ماده 20 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوري اسلامي ايران به تصويب نمايندگان مجلس رسيد.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران در جلسه علني امروز(سه‌شنبه) مجلس كليات لايحه الحاق يك تبصره به بند ب ماده 20 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوري اسلامي ايران با 188 راي موافق 18 راي مخالف و 11 راي ممتنع از مجموع 248 راي به تصويب رسيد.
 

در ماده واحده این لایحه آمده است:

یک تبصره به شرح زیر به عنوان تبصره ۱ به بند ب ماده ۲۰ قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی مصوب ۱۵ دی ۱۳۸۹ الحاق می شود و شماره تبصره های ۱ و ۲ به ۲ و ۳ تغییر می یابد.

این تبصره عبارت است از: صندوق های رفاه دانشجویان مشمول مفاد این بند می گردد.

همچنین براساس بند ب ماده ۲۰ قانون پنج ساله برنامه پنجم توسعه  دانشگاهها، مراکز و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی و فرهنگستانهایی که دارای مجوز از شورای گسترش آموزش عالی وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سایر مراجع قانونی ذی‌ربط می‌باشند بدون الزام به رعایت قوانین و مقررات عمومی حاکم بر دستگاههای دولتی به ویژه قانون محاسبات عمومی، قانون مدیریت خدمات کشوری، قانون برگزاری مناقصات و اصلاحات و الحاقات بعدی آنها و فقط در چهارچوب مصوبات و آئین‌نامه‌های مالی، معاملاتی و اداری ـ استخدامی ـ تشکیلاتی مصوب هیأت امناء که حسب مورد به تأیید وزراء علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و در مورد فرهنگستانها به تأیید رئیس‌جمهور می‌رسد، عمل می‌نمایند. 

تبصره ۱- صندوق های رفاه دانشجویان مشمول مفاد این بند می گردد.

تبصره ۲- هرگونه اصلاح ساختار و مقررات مالی ـ اداری، معاملاتی، استخدامی و تشکیلاتی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی دولتی و همچنین فرهنگستانهای تخصصی فقط مشمول مفاد این بند است.

تبصره ۳- اعتبارات اختصاص‌یافته از منابع عمومی دولت به این مراکز و مؤسسات کمک تلقی شده و بعد از پرداخت به این مراکز به هزینه قطعی منظور و براساس بودجه تفصیلی مصوب هیأت امناء و با مسؤولیت ایشان قابل هزینه است.

انتهاي پيام/س2


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار