معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی زاهدان گفت: در آخرین سرشماری مركز آمار ایران سیستان ‌و بلوچستان جوانترین استان كشور شناخته شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، مهدی طباطبایی افزود: اجرای برنامه تنظیم خانواده، شهروندان این استان را قادر به تصمیم ‌گیری آگاهانه و آزادانه درباره انتخاب تعداد فرزند، فاصله‌ گذاری بین بارداری‌ ها، انتخاب زمان مناسب برای بارداری و فرزند آوری با رعایت اصول سلامت و سلامت باروری كرده است.

وی ادامه داد: اهداف برنامه تنظیم خانواده كاملا متفاوت از اهداف كنترل جمعیت بوده و صراحتا در زمینه سلامت مادر و كودك و خانواده است.

وی گفت: برنامه ‌ریزی برای آموزش‌ های هنگام ازدواج و استفاده از وسایل پیشگیری از بارداری زمینه كاهش میزان بارداری ‌های ناخواسته را فراهم می كند.

طباطبایی اضافه كرد: رعایت تنظیم خانواده و به دنبال آن كاهش بارداری ‌های ناخواسته و پرخطر نقش مهمی در افزایش سلامت مادر و كودك در جامعه ایفا می كند.

وی افزود: می‌توان از طریق كاستن بارداری ‌های ناخواسته و حاملگی‌ های پرخطر سالانه زندگی 175 هزار زن را نجات داده و مانع از 22 میلیون سقط جنین شده و از یك سوم مرگ مادران و 20 درصد مرگ نوزادان جلوگیری كرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی زاهدان گفت: همچنین از طریق افزایش فاصله بین بارداری ‌ها تا 36 ماه می‌ توان از مرگ 8/1 میلیون كودك جلوگیری كرد./س

برچسب ها: زاهدان ، جوان ترین ، استان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.