رئيس واحد تهران مركز دانشگاه آزاد با طرح پيشنهادي مبني بر تشکيل NGOيي به عنوان اتحاد مردمي حمايت از ملت‌ها،گفت: بايد ملت‌هاي ديگر را در اين باره به همكاري طلبيم، دانشگاهيان جهان نيز بايد به ميدان بيايند زيرا معتقديم که حضور ملت‌ها در سرنوشت يکديگر تاثير زيادي دارد.

فردوس حاجيان، رئيس واحد تهران مركز دانشگاه آزاد اسلامي در گفتگو باخبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران در حاشيه تجمع روز گذشته مقابل سازمان ملل درباره هدف اساتيد، كاركنان و دانشجويان اين دانشگاه از تجمع در برابر دفترسازمان ملل اظهارداشت: ما درحمايت از مسلمانان ميانمار تجمع كرده‌ايم و در واقع در درجه اول از حقوق انسانها حمايت مي‌كنيم. چرا که اسلام دين رحمت، مهرباني و آيين گفتگو است.

وي افزود: پيامبر اسلام(ص) كسي است كه وقتي زن يهودي بر سرش خاكروبه ريخت، در هنگام بيمار شدن وي به ملاقات او رفت و آن زن يهودي، مسلمان شد؛ بنابراين در اسلام چيزي جز مهرباني نمي‌بينيد و اكنون ما آمده‌ايم تا بگوييم. چرا اين مردان، زنان و كودكان بي دفاع در آن سوي ميانمار زير چكمه‌هاي خشونت، مورد هجوم واقع مي‌شوند؟

حاجيان تصريح كرد: اگر آنها واقعا بودايي هستند بايد به آمدن بوداي پنجم و اگر مسيحي‌اند بايد به آمدن حضرت عيسي(ع) و اگر از اديان ديگر هستند بايد به سوشيانت اعتقاد داشته باشند، ما نيز به امام زمان(عج) اعتقاد داريم، بنابراين همگي در فلسفه انتظار مشترك هستيم.

رئيس واحد تهران مركز دانشگاه آزاد به تصاويري که از زنان و كودكان بي‌پناه ميانمار منتشره شده اشاره کرد و اظهارداشت: بنده به عنوان معلم برگزيده سازمان ملل متحد و پژوهشگر برگزيده يونسكو، مقابل سازمان ملل آمده ام تا رسالت خود را به انجام برسانم؛ وقتي يونسكو به يك مسلمان، بالاترين نشان علمي خود را هديه مي كند، اين نشان بايد در جهت ترويج فرهنگ صلح به كار رود، زيرا پيام يونسكو، دفاع از حقوق بشر و حركت به سوي صلح پايدار است.

حاجيان با بيان اينکه حضور ما به معناي اعتراض به سکوت مجامع بين المللي است، اضافه کرد: اگر فردي در کشور ما مورد كم لطفي قرار گيرد همه دنيا اين واقعه را انعکاس مي‌دهند، اما در مورد حوادث و جناياتي که هم اکنون در ميانمار در حال وقوع است، سكوت مي كنند. اين چه حقوق بشري است؟

رئيس واحد تهران مركز دانشگاه آزاد گفت: امروز استادان ارمني، كليمي و سني مذهب در کنار مسلمانان به فجايع ميانمار اعتراض مي‌کنند، لذا اين عين رسالت ماست.

وي با بيان اينكه من خود جزو قربانيان خشونت هستم، گفت: مقابل سازمان ملل حاضر شديم تا بگوييم اتحاد دولت‌ها به نتيجه نرسيده بنابراين به دنبال اتحاد ملل هستيم و به دنيا اعلام كنيم اگر امروز از مسلمانان ميانمار حمايت نكنيد فردا به كشتار مسيحيان و كليميان مي‌پردازند، بنابراين ملت ها بايد مراقب باشند.

رئيس واحد تهران مركز دانشگاه آزاد با طرح پيشنهادي مبني بر تشکيل NGOيي به عنوان اتحاد مردمي حمايت از ملت‌ها، تصريح کرد: بايد ملت‌هاي ديگر را در اين باره به همكاري طلبيم، دانشگاهيان جهان نيز بايد به ميدان بيايند زيرا معتقديم که حضور ملت‌ها در سرنوشت يکديگر تاثير زيادي دارد.

حاجيان درباره ارتباط سازمان‌هاي صهيونيستي با بودائيان افراطي و اينکه منظور از اين جنايات جلب توجه افكار از سوريه به جاي ديگر است، خاطرنشان کرد: سازمان‌هاي صهيونيستي در ناآرامي و جناياتي که در كشورهاي مختلف صورت مي‌گيرد، نقش دارند، همانطور كه ريشه عدم آرامش در سوريه نيز در ذات پليد صهيونيستهاست.

حاجيان در پايان خاطرنشان کرد: قدرت ها، زورها و تزويرها آمده اند و رفته اند و در نهايت تنها عدالت باقي مي ماند و بس؛ البته اين به اين معنا نيست که ما در مقابل ظلم‌هايي که مي‌بينيم سكوت كنيم و از مظلوم دفاع نكنيم. اعتراض در مقابل زورمداران ما را براي ظهور منجي عالم بشريت امام زمان (عج) آماده مي‌کند.

انتهاي پيام/ر
برچسب ها: حاجیان ، سازمان ، ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار