سفیر ایران در پیامی از رهبران بودایی و مسیحی کره جنوبی خواست برای جلوگیری از تداوم نسل کشی هولناک در میانمار تلاش کنند.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، 'احمد معصومی فر' روز دوشنبه پیام‌های جداگانه ای برای رهبران بودایی و مسیحی کره جنوبی ارسال کرد.

در نامه ارسالی سفیر ایران برای کاهن اعظم 'کیونگ سیک لی' رهبر بودائیان کره جنوبی، با تشریح کشتار و جنایات هولناکی که علیه مسلمانان میانمار در حال وقوع است آمده است : حوادث اسفبار اخیر نشان از یک نسل کشی گسترده علیه اقلیت های مذهبی و قومی میانمار داشته و عمق این فاجعه دل هر انسانی را بدرد می آورد.

معصومی فر افزود: متاسفانه این اقدامات از سوی افرادی صورت گرفته که خود را منتسب به فلسفه بودا می‌نمایند ، در حالیکه رفتارهای خشونت آمیز نمی‌تواند با تفکرات بودیسم سازگاری داشته باشد و صدها سال است که مسلمانان در کنار جامعه بزرگ بودایی بصورت مسلمت آمیز در قاره کهن آسیا زندگی می‌کنند.

در این پیام از رهبر بودائیان کره درخواست شده است از همه ظرفیت های خود برای توقف نسل کشی در میانمار استفاده نماید.

بر اساس اين گزارش به نقل از ستاد حقوق بشر، همچنین سفیر کشورمان در نامه دیگری به اسقف اعظم 'کیم هی جونگ' رئیس مرکز کنفرانس مذهب و صلح کره با اشاره به کشتار بیرحمانه مسلمانان و پاکسازی قومی در میانمار خاطرنشان کرده چنانچه آموزه های دینی که به هدایت انسان ها مربوط می شود نمی تواند موجب تعالی جامعه بشری گردد، نباید ابزاری برای ارضای خوی ددمنشی گروهی متعصب شود مگر اینکه بپذیریم این آموزه‌ها بدرستی تعلیم داده نشده است.

وی در این پیام با اشاره به اهداف مرکز کنفرانس مذهب و صلح که در جهت ایجاد فضایی صلح آمیز برای زندگی مسالمت آمیز همه پیروان ادیان تلاش می کند، از رئیس آن درخواست کرده همه امکانات خود را برای توقف نسل کشی قومی و مذهبی در میانمار بکار بندد.

از اردیبهشت 91 بودایی‌ها با حمله به مناطق مسلمان ‌نشین ایالت 'راخین' هزاران منزل مسکونی متعلق به مسلمانان را به آتش کشیده‌اند و دهها هزار نفر را آواره و بی‌خانمان کرده‌اند که وضعیت آوارگان سرگردان در مرز با بنگلادش، تایلند و مالزی وخیم گزارش شده است.

خشونت های میانمار به دنبال حمله به یک اتوبوس حامل مسلمانان در این ایالت کلید خورد و پس از آن از ابتدای خرداد ماه گروه‌های افراطی بودایی، با حمایت و همراهی پلیس و ارتش دست به کشتار گسترده و آتش زدن دهکده ها و مساجد و فراری دادن مسلمانان زدند.

مسلمانان میانمار معروف به 'روهینگیا' بیشتر در شمال ایالت راخین در غرب میانمار متمرکز بوده و دولت میانمار این اقلیت را به رسمیت نمی‌شناسد و آنها را مهاجران غیرقانونی می‌داند.

دولت میانمار در اقدامی هماهنگ از ورود گروه های امدادی و رسانه های بین المللی به این منطقه جلوگیری کرده و همزمان با سکوت مجامع بین المللی، نسل کشی گسترده آغاز شده است.

رئيس‌ جمهوری نظامی میانمار، در جدیدترین اظهار نظر و موضع گیری، جمعیت 800 هزار نفری مسلمان روهینگیا در این کشور را قومیتی خارجی معرفی کرده و گفته است که مسلمانان باید به اردوگاه های آوارگان مهاجرت کنند یا اخراج شوند.

درباره شمار کشته شدگان حوادث اخیر، آمارهای متفاوتی ارائه شده است.

براساس آمار رسمی، 80 نفر کشته شده اند که در آمار غیر رسمی این تعداد، تا هزاران نفر ذکر شده است.

کشور 75 میلیون نفری میانمار حدود 800 هزار نفر جمعیت مسلمان دارد.

"انتهاي پيام"/پ3
برچسب ها: میانمار ، سفیر ، ایران ، بودایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار