برخی از شخصیت ها و گروه های سیاسی مصری خواستار بازنگری در بندهای امنیتی توافقنامه کمپ دیوید شدند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ عمرو موسی دبیر کل سابق اتحادیه عرب در همین زمینه با صدور بیانیه ای به محمد مرسی رئیس جمهوری مصر پیشنهاد داد به سرعت خواستار اصلاح بندهای امنیتی توافقنامه کمپ دیوید شود تا نیروهای امنیتی و نظامی مصر بتوانند امنیت صحرای سینا و کنترل مرزها را تامین کنند.

این سیاستمدار مصری با حمایت از تصمیم مسئولان برای مسدود کردن گذرگاه رفح، که بلافاصله پس از حوادث دیروز اعلام شد، گفت:‌« با این تصمیم موافقم و معتقدم این گذرگاه باید به همراه تونل هایی که اراضی فلسطینی را به مصر پیوند می زنند بسته شود و این تعطیلی تا زمانی که این معابر محلی برای نفوذ برخی از عناصر به صحرای سیناست ادامه داشته باشد».

براساس این گزارش ، حزب سازندگی و توسعه وابسته به جماعت اسلامی مصر ( گروهی از سلفیان) نیز با صدور بیانیه ای خواستار بازنگری در توافقنامه های امنیتی با اسرائیل شد و افزود:‌« توافقنامه های امنیتی باید به گونه ای باشد که اجازه دهد نیروهای امنیتی مصر برای حفظ امنیت صحرای سینا در این منطقه حضور داشته باشند».

حمدین صباحی نامزد ریاست جمهوری اخیر و از رهبران حزب ناصری مصر نیز با صدور بیانیه ای خواستار اصلاح توافقنامه امنیتی با اسرائیل شد و گفت:«حمایت از امنیت ملی مصر آشکارا با تسلط کامل مصر بر صحرای سینا در ارتباط است و همین واقعیت سبب می شود تا خواستار تجدید نظر در توافقنامه کمپ دیوید شویم».

در بخش های مرتبط به مسائل امنیتی در توافقنامه صلح میان مصر و اسرائیل، محدودیت هایی برای حضور ارتش مصر در شبه جزیره سینا در نظر گرفته شده است.
برچسب ها: مصر ، اسرائیل ، قرارداد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار