سريال "خداحافظ بچه" پرداختي ساده به موضوع پدران و مادراني است كه براي داشتن فرزند،هر كاري مي‌كنند.

باشگاه خبرنگاران-با فرارسيدن ماه مبارك رمضان ميل به تماشاي سريال‌هاي مناسبتي ويژه اين ماه به نكته‌اي كليدي در ذهن مخاطب تبديل مي‌شود،اگر بخواهيم در سريال‌هاي امسال ماه مبارك رمضان به دنبال ويژگي‌ خاص باشيم؛پيامدهي و آموزش رفتارهاي اجتماعي و اعتقادي در متن تصويري اين آثار است،نكته‌اي كه همواره در سريال‌هاي مناسبتي به چشم مي‌خورد.
نكته‌ي قابل توجه در سريال‌هاي امسال نوع نگاه كارگردان‌ها به سوژه‌ها است كه برخلاف ساليان گذشته،موضوع ماورايي و تخيلي را مبناي سريال‌هاي خود قرار نداده‌اند و از باورهاي مردمي و دغدغه‌هاي  اجتماعي طرح سوژه كرده‌اند.
"خداحافظ بچه"قصه زوج جواني است كه بچه‌دار نمي‌شوند و براي اينكه صاحب فرزند شوند دست به هر كاري مي‌زنند؛اما در هر قسمت با چالش‌هايي مواجه مي‌شوند كه آنها را در اين مسير ناكام باقي مي‌گذارد؛هدفي كه كارگردان براي ساخت اين سريال دنبال مي‌كند،نمايشي از حكمت خداوندي است به طوري كه تصويري از يك زوج را نشان مي‌دهد كه علاقه زيادي به بچه‌دار شدن دارند و در مقابل خانواده‌اي كه صاحب فرزند هستند اما نسبت به آنها بي‌توجه‌اند.
موضوع سريال،پرداختي ساده از قصه‌اي كليشه‌اي است كه شاهد استفاده از آن در برخي سريال‌هاي تلويزيوني بوده‌ايم،اما سبك جديد در پرداخت و رگه‌هاي طنز دليلي بر وجه تمايز اين سريال با ساير سريال‌ها شده است.
"منوچهر هادي" كارگردان اين سريال با نگاهي هوشيارانه،دغدغه‌هاي جامعه را براي انتخاب اين موضوع درك كرده و همچنين براي جذابيت بخشيدن به آن،بررسي موشكافانه اين سوژه را در موقعيت سازي‌هاي جذاب درنظر گرفته است كه از دلايل جذب مخاطب به آن محسوب مي‌شود.
البته تكرار مضمون اصلي در قالب فعاليت‌هاي اين زوج براي رسيدن به فرزند به مرور آن كشش اوليه را از دست داده و عدم استفاده بهينه از اين سوژه سبب افت مخاطبان و جذابيت آن گشته است.
كارگردان با كنار هم قراردادن شخصيت‌هاي منفي و مثبت،جذابيت خاصي به سريال داده است به طوري كه لحظات شاد و طنز آميزي را ايجاد مي‌كند؛شروع داستان و معرفي شخصيت‌ها در مقايسه با سريال‌هاي ديگر هيچ تفاوتي ندارد و تنها ريتم آرامي كه در ابتدا داستان وجود دارد در ادامه دچار شتابزدگي مي‌شود.
نكته‌اي كه مسلم است "بچه دزدي "در بيمارستان و بهزيستي نمايشي طنزآميز از نگاه كارگردان به جامعه پزشكي و بهزيستي بوده است و نيت توهين‌آميزي در آن به چشم نمي‌خود و تنها تلنگري براي مسئوليت پذيري و وظيفه شناسي اين ارگان‌ها مي‌باشد.
"شهرام حقيقت دوست" كه با بازي متفاوتش در "خط قرمز" و "شوق پرواز" به نامي ماندگار در ميان مخاطبان بدل شده است؛اين بار نيز با بازي خوب در سريال "خداحافظ بچه" نقطه‌ي عطف ديگري در كارنامه كاري‌اش رقم مي‌زند؛همچنين "مهراوه شريفي نيا" با اينكه نقش مادر را در سريال "روز حسرت" از او شاهد بوديم،اما از سبك متفاوتي در بازي‌اش بهره برده است.
ساختار و پرداخت مناسب دليل بر برتري سريال "خداحافظ بچه" درميان سريال‌هاي ماه رمضان امسال شده است كه اين نكته را مي‌توان از استقبال مخاطبان از اين سريال متوجه شد./ه

فائزه آقابابايي

برچسب ها: دزدهای ، مهربان ، کمین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار