آشنایی قشرهای مختلف مردم با شیوه های پیشگیری از تلفات جانی وخسارت های مالی زلزله ضروری است .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گیلان ، مدیر مركز پژوهش های زمین شناسی و اكتشافی گیلان در پی وقوع پنج زمین لرزه های خفیف در بندرانزلی در روزهای هشتم تا چهاردهم  مرداد امسال بر لزوم ارائه آموزش و انجام مانور پیشگیری برای ارتقاء  آمادگی مردم برابر زلزله های احتمالی تاكید كرد .
'پانته آ گیاهچی' با اشاره به سابقه زلزله خیز بودن گیلان و همچنین احتمال زمین لرزه های بزرگتر خاطرنشان كرد: زمان دقیق وقوع زلزله قابل پیش بینی نیست ولی نباید از آن غافل شویم بلكه باید یاد بگیریم چگونه خود، خانواده مان را در مقابل این حوادث طبیعی حفظ كنیم .
وی یادآور شد: مطالعات انجام گرفته توسط شورای راهبردی مخاطرات زمین شناختی كشور نشانگر حركت شاخه هایی از گسل خزر به سمت شمال و فعالیت این گسل است.
وی با اشاره به تراكم جمعیت استان های ساحلی گیلان، مازندران و گلستان، افزود: احتمال رخداد زمین لرزه بزرگ چه در بخش خشكی و چه در بخش آبی، می تواند لطمات بسیاری به همراه داشته باشد.
گیاهچی تصریح كرد: زلزله معمولا در سه مرحله مرحله اول زلزله نسبتا كند و نامحسوس ، مرحله دوم موج اصلی و مرحله سوم پس لرزه به وقوع می پیوندد ، برنامه ریزی برای آموزش و انجام مانور در سطح استان و شهرستان بندرانزلی را الزامی خواند و یادآور شد: رعایت نكات ایمنی از سوی مسئولان و مردم ضروری است .
از هشتم تا چهاردهم مرداد پنج زلزله به بزرگی 2/9 تا 3/3 ریشتر شهرستان بندرانزلی در كرانه جنوب غربی دریای خزر را لرزاند/
س

برچسب ها: آموزش ، مواجهه ، زلزله ، گیلان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.