گلوبال ريسرچ در گزارشي نوشت رسانه هاي غربي کشتارهاي وحشيانه اي را که شورشيان سوري در حلب مرتکب مي شوند ،‌ سانسور مي کنند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ، اين پايگاه در تحليلي نوشت براي مردم حلب تنها اميدي که باقي مانده است برقراري نظم توسط نيروهاي امنيتي سوريه است چرا که گروه موسوم به ارتش آزاد سوريه به زنداني کردن شکنجه و کشتار جمعي برضد مردم سوريه که آنها را دشمنان انقلاب مي خواند، روي آورده است.  
اعضاي اين گروه هر کس را که تصور کنند هوادار دولت بشار اسد يا شبه نظاميان گروه شبيه است بازداشت کرده و به رگبار مي بندند و ديگران نيز بايد منتظر محاکمه هاي ناعادلانه و خودسرانه توسط جنگ سالارهاي ارتش آزاد سوريه باشند که قوانين را به گونه اي که به نفعشان است تفسير مي کنند.  
بدتر از همه آنکه، رسانه هاي غربي اين کشتارها ، شکنجه ها و اقدامات خودسرانه و وحشيانه شورشيان سوري را کم اهميت جلوه مي دهند يا به طور کلي سانسور مي کنند.  
زندانهاي زير زميني مملو از شبه نظاميان شبيه ، شکنجه و بدرفتاري با آنها و نيز شمار فزاينده اعدامهاي خودسرانه و کشتارهاي جمعي  در مقابل دوربينها و رسانه هاي غربي صورت مي گيرد اما پوشش خبري پيدا نمي کند. روزنامه گاردين نيز کشتارهاي وحشيانه شورشيان سوري را تحريف کرده و کم اهميت جلوه داده است. راشا تودي با اين حال تصاوير اين کشتارها را پخش کرده است. در يکي از تصاويري که اين شبکه پخش کرده است چندين جسد غرق در خون مشاهده مي شود که توسط شوشيان ارتش سوريه آزاد در مقابل ديوار به صف شده و با مسلسل گلوله باران شده بودند. اين تصاوير راشا تودي هيچ ترديدي در مخاطب به جا نمي گذارد که آنچه در سوريه در حال روي دادن است جنايت جنگي است.  
با اين حال گاردين تلاش کرد با انتشار گزارشها و زدن تيترهايي مبني بر اينکه شورشيان سوري شبه نظاميان طرفدار دولت را اعدام مي کنند، کشتار در حلب را کم اهميت جلوه دهد.  
گاردين تلاش کرد اين تصور را در ميان مخاطبان خود ايجاد کند و آنها را قانع کند که اعداميان شبه نظامياني خشن بوده اند. گاردين با اين اقدام نه تنها آنچه کشتار غيرنظاميان بود، پنهان کرد، بلکه زمينه را براي جنايات جنگي و وحشيگري شورشيان سوري فراهم کرد.  
متاسفانه گاردين در اين راه تنها نيست اين الگويي است که در سراسر رسانه هاي غربي دنبال مي شود و نشان مي دهد که تلاش براي اشاعه تروريسم در سوريه آغاز شده است. منافع امريکا ايجاب مي کند که خونريزي در سوريه گسترش يابد.
برچسب ها: حلب ، سانسور ، جنایات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار