بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي تلاش مي كند با ارائه برخي پيشنهادات به سران فلسطين ، با آنان بر سر موضوع عضويت در سازمان ملل معامله كند .

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري المختصر ؛ منابع خبري فاش ساختند با انتشار خبر برنامه تشکيلات خودگردان فلسطين براي گرفتن جايگاه غير عضو در سازمان ملل متحد، نخست وزير رژيم صهيونيستي سعي دارد در برابر وعده هايي، محمود عباس را از ارسال اين پرونده به سازمان ملل باز دارد.

منابع صهيونيستي دراين زمينه نوشتند، بنيامين نتانياهو به تشکيلات خودگردان وعده داد در صورتي که اين پرونده را به سازمان ملل متحد ارسال نکنند 50 اسير قديمي فلسطين را از زندان هاي اسرائيل آزاد مي کند.
شرط ديگر نتانياهو براي آزادي اين اسرا ديدار با محمود عباس و آغاز مذاکرات سازش در پس از اين ديدار است.
براساس اين گزارش ، تاکنون تشکيلات خودگردان با اين پيشنهادها  موافقت نکرده است.
در همين حال روزنامه عبري زبان هاآرتص اين پيشنهاد را چيز جديدي ندانست و نوشت: « اصل اين پيشنهاد در مذاکرات اسحاق مولخو نماينده نتانياهو با صائب عريقات مذاکره کننده ارشد فلسطيني مطرح شده بود ضمن اينکه در اين ديدار مولخو به نقل از نتانياهو گفته بود به مرور زمان ديگر اسراي فلسطيني نيز آزاد مي شوند و‌ با ارسال سلاح براي نيروهاي امنيتي فلسطين موافقت خواهد شد که مورد اخير بيش از هر چيز به زره پوش هاي روسي اشاره دارد که به دليل ممانعت اسرائيل از انتقال آنها به کرانه باختري، مدت هاست در اردن نگهداري مي شود».
هاآرتص نوشت:« در ديدار مولخو وعريقات همچنين از وعده نتانياهو براي آزادي اجساد کشته شدگان فلسطيني که تعدادشان به صد نفر مي رسد سخن به ميان آمد اما تشکيلات خودگردان اين پيشنهادها را تاکنون رد کرده است».

طرف فلسطيني خواستار توقف شهرک سازي در اراضي فلسطين از جمله شهر قدس است.
پيشنهاد اوليه نتانياهو آزادي 25 اسير از 123 اسيري بود که از قبل از امضاي توافقنامه اسلو تاکنون در زندان هاي اسرائيل به سر مي برند اما بر اساس اين خبر اخيرا اين تعداد را به دو برابر افزايش داد و اعلام کرد آماده است 50 نفر از اين اسيران را آزاد کند.
برچسب ها: نتانیاهو ، عباس ، معامله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار