مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری تهران گفت: ایجاد روستایی آباد با امکانات مناسب راهی برای تشدید مهاجرت معکوس است.

حمید اردوخانی در گفت‏ و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: سال‏ های پیش از انقلاب شکوهمند اسلامی و در دوران رژیم ستم‏ شاهی مناطق روستایی به نواحی ضعیف و فاقد خدمات تبدیل شده بود.

وی تصریح کرد: آن سیاست‏ های ناصحیح و غرض ‏ورزانه رژیم پهلوی باعث شد تا کشور شاهد مهاجرت گسترده روستاییان به شهر و افزایش مشکلات ناشی از آن باشد.

اردوخانی اضافه کرد: اما با پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل (ره) و در سایه رشادت ‏های فرزندان غیور این مرز و بوم اسلامی، نهضت آباد سازی روستا های کشور آغاز شد.

مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری تهران افزود: بدین ترتیب امکانات به مناطق روستایی با وجود مشکلات فراوان ناشی از جنگ و تحریم گسیل شد تا امروز شاهد بروز پدیده مهاجرت معکوس و بازگشت روستاییان به روستا باشیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه امروز مناطق روستایی در اغلب نقاط  کشور و استان تهران از امکانات خوبی برخوردار شده‏ اند و روستاییان دیگر رغبتی برای مهاجرت به شهر ندارند.

اردوخانی افزود: مناطق روستایی باید به نحوی از حمایت مدیریت شهری برخوردار باشند که اهالی روستایی نیازی برای مهاجرت به شهر نداشته باشند.

مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری تهران ادامه داد: خوشبختانه در سایه سیاست‏ گذاری‏ های مناسب در مناطق روستایی در چند سال اخیر مهاجرت از روستا به شهر در استان تهران متوقف شده است.

وی اضافه کرد: از جلمه دلایل اصلی کسب این موفقیت می ‏توان به پیش ‏بینی قانون برای انتخاب دهیاری و تشکیل این واحد مدیریتی از سوی اعضای شورای اسلامی روستا اشاره کرد./س

برچسب ها: روستا ، امکانات ، مهاجرت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.