شیمون پرز رئیس رژیم صهیونیستی روز دوشنبه سفر سه روزه خود را به آتن پایتخت یونان به منظور گفتگو با مسئولان این کشور درباره همکاری در بخش انرژی و دفاعی آغاز می کند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ این پنجمین دیدار یکی از مسئولان بلندپایه اسرائیلی از یونان در دو سال اخیر محسوب می شود. پیش بینی می شود پرز روز دوشنبه با کارلوس پاپولیاس رئیس جمهور یونان و آنتونیوس ساماراس نخست وزیر این کشور دیدار کند.
پرز روز شنبه گفت اسرائیل مایل است روابطش را با یونان تقویت کند و افزود دو طرف وجوه اشتراک زیادی دارند.

پرز در گفتگو با شبکه تلویزیونی یونانی مگا گفت: «یونان کشوری دوست است و ما اختلافی با هم نداریم». وی درباره طرح های احداث خط لوله جدید بین اسرائیل ، قبرس ، یونان و اروپا گفت این کار ضرورتی اقتصادی و جغرافیایی است و کشورها نیاز دارند از ذخایر گاز و نفت خود بهتر استفاده کنند.
پرز در مصاحبه با روزنامه یونانی توویما که امروز یکشنبه منتشر شد نیز به این مسئله اشاره کرد. وی گفت ایده انتقال گاز اسرائیل به اروپا از طریق یونان بررسی شده است و می تواند به نتایج مثبتی منجر شود.

اسرائیل و یونان در ماه مارس در نخستین مرحله انتقال انرژی بین دو طرف، توافقنامه ای برای احداث کابل زیر آبی بین خود که هر دو در حاشیه دریای مدیترانه قرار دارند امضا کردند.
برچسب ها: پرز ، یونان ، اسرائیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار