یک متخصص پوست و مو گفت: ماساژ دادن ناحیه ای از بدن که دچار کبود شده است، نه تنها هیچ گونه اثر مثبتی ندارد، بلکه می تواند موجب تشدید عارضه نیز شود.

سپهر کمیاب، متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: یکی از مهمترین دلایل بروز مشکلات و عارضه پوستی، وارد آمدن ضربه به بدن از جمله در هنگام ورزش، تصادفات و افتادن از بلندی است.

وی گفت: کبودی یک مشکل و عارضه بسیار شایع است که می تواند به دلیل بیماری و مشکل درونی و یا بر اثر اثرات یک ضربه و آسیب ایجاد شود.

کامیاب با اشاره به اینکه درد و ورم از جمله عوارض کبودی است، تاکید کرد: متاسفانه بسیاری از افرادی که دچار کمودی در قسمتی از بدن خود می شوند، راه درمان این عارضه و کاهش علایم و عوارض آن را به درستی نمی دانند.

وی با بیان اینکه ماساژ دادن یکی از اقدامات نادرست در مواجهه با کبودی است، تصریح کرد: ماساژ دادن ناحیه ای از بدن که دچار کبودی شده است، نه تنها هیچ گونه اثر مثبتی ندارد، بلکه می تواند موجب تشدید عارضه نیز شود.

کامیاب ادامه داد: کشیدن ناحیه کبود شده و یا گرم کردن آن نیز دو اقدام نادرست دیگر در ارتباط با عارضه کبودی است.

وی با اشاره به اینکه استراحت مهمترین اقدام در مواجهه با کبودی است، یاد آور شد: در طول مدت استراحت برای برطرف کردن علائم و عوارض مشکل و کمک به درمان عارضه، استفاده از کمپرس سرد و گذاشتن یخ بر روی موضع، می تواند بسیار موثر باشد.

کامیاب خاطر نشان کرد: در صورت غیر عادی بودن عارضه کبودی و یا برطرف نشدن مشکل پس از گذشت چند روز، بهترین اقدام مراجعه به پزشک و مشورت با وی است./ح
برچسب ها: ماساژ ، کبودی ، ضربه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.