در ماه رمضان از نوشيدني هاي كافئين دار مانند چاي، قهوه و كولا كمتر استفاده كنيد زيرا كافئين ادرار را زياد مي كند و به همين جهت فرد در طي روز دچار كم آبي و تشنگي مي شود.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛ دكتر زهرا عبداللهي،‌سرپرست دفتر بهبود  تغذيه جامعه وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشكي با بيان اين مطلب اظهار داشت: روزه داران بايد از مواد غذايي كه تحت فرآوري تهيه شده اند مانند ‌غذاهاي حاوي كربوهيدارت هاي تصفيه شده مثل شكر كه بيش از اندازه تصفيه شده است، آرد سفيد، غذاهاي خيلي چرب مانند كيك هاي خامه اي، شكلات، شيريني هاي تر و خامه دار و زولبيا و باميه اجتناب كنند.

دكتر زهرا عبداللهي افزود: استفاده از غذاهاي كم چرب كه در تهيه آنها از روش پختن استفاده شده است يا تنها با مقدار كمي روغن گياهي تفت داده شده اند، در كنار موادي چون سيب زمني پخته و يا سبزيجات آب پز به همراه ماست در گروه اغذيه سالم جاي دارند.

وي تصريح كرد: شيريني جات مورد استفاده بايد از شيريني هايي باشند كه در تهيه آنها از شير، عسل، شيره انگور و يا ساير تركيبات گياهي استفاده شده است.

اين متخصص تغذيه خاطرنشان كرد: خوردن شير گرم و مقداري نان به همراه پنير و سبزي و نيز سوپ يا آش رقيق بهترين غذا براي افطار است. /ح
برچسب ها: کافئین ، تشنگی ، ماه رمضان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار