اقدام خشونت بار پليس آمريکا در سياتل بار ديگر موضوع خشونت پليس عليه شهروندان آمريکايي را در رسانه هاي اين کشور مطرح کرده است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از کايرو سون ؛ بعد از مدت اندکي که از توافق دولت فدرال و اداره پليس بر سر استفاده از خشونت بي اندازه مي گذرد، اين بار تصاويري از خشونت يک افسر پليس منتشر شد که در آن يک افسر پليس سياتل بدون هيچ دليلي به اعمال خشونت عليه يک نوجوان 19 ساله اقدام کرده بود. مقامات پليس سياتل در پي گزارش هاي صورت گرفته درباره خشونتي که افسران پليس در اين منطقه اعمال مي کنند، با مقامات دولتي توافق کرده بودند که نوعي نظارت داخلي در اداره پليس بر عملکرد افسران خشن صورت گيرد.

اين افسر پليس که بعد از گزارش يک درگيري در محل حاضر شده بود، بعد از حضور با افرادي که در محل حضور داشتند درگير شد و حتي نشان پليسي خود را نيز کنده و به زمين انداخته بود.
يک شاهد که اين درگيري را ديده بود مي گويد اين افسر پليس بعد از کندن نشان خود (خطاب به نوجواني نوزده ساله) فرياد مي زد من از درگير شدن با تو هيچ ترسي ندارم. من از تو نمي ترسم. بعد او را گرفت و به سوي خودروي پليس آورد.
به گفته شاهدان، رفتاري که اين افسر پليس از خود نشان مي داد به روشني حاکي از اين بود که وي کنترلي روي حرکات خود ندارد و حتي دوستان و همقطارانش نيز از رفتار وي متحير شده بودند. بلافاصله بعد از اين اقدام، شماري از همقطاران اين افسر خشن پليس، اقدام وي را به مقامات مافوق گزارش کردند.

شان وايتکام از اداره پليس سياتل گفته است اين دست رفتارها غير قابل قبول هستند و چنين رفتارهايي را تحمل نمي کنيم. افسران ما اين رفتار را ديدند و بلافاصله آن را گزارش کردند.
به گفته برخي روساي بازنشسته پليس، تصاويري که از رفتار اين پليس ضبط شده است نشان مي دهد که اين افسر پليس بعد از حضور در صحنه، به جاي آرام کردن اوضاع، تلاش در به هم زدن آن و سوق دادن مساله به سوي تقابل خشونت بار کرده است.

پليس سياتل اعلام کرده است اين افسر پليس به علت رفتارهايي که از خود نشان داد، بلافاصله از کار معلق شده است و اين نمونه بسيار خوبي از نظارت نيروهاي پليس بر کار خود است.
برچسب ها: خشونت ، آمریکا ، کتک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار