نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی، مهار آبهای روان در شهرستان اهر را ضروری دانست.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  تبریز، عباس قلاحی باباجان، امروزدر جلسه ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی شهرستان اهر گفت: با توجه به روان آب های سطحی و بارندگی های که صورت می گیرد و با عنایت به اینکه امرار معاش اکثر مردم شهرستان اهر از راه کشاورزی است و  یکی از راههای توسعه کشاورزی نیز منوط به آب است که اگر بتوانیم آب کشاورزی را تأمین کنیم دیگر دغدغه کم آبی در بخش کشاورزی را نخواهیم داشت.

وی، همچنین خواستار توسعه طولی پایاب سد ستارخان و همچنین توسعه عرضی آن با توجه به نزدیکی دامنه های کوه بزکش ( کچی قران ) که می تواند آب بخشی از زمین های کشاورزی را تأمین کند شد.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی، همچنین خواستار حمایت از پرورش ماهی در استخرهای پایاب چاه های کشاورزی در کنار کارهای کشاورزی از سوی مسئولان جهادکشاورزی شد.

فلاحی باباجان، در ادامه با بیان اینکه  احداث 30 سد معیشتی برای تأمین آب کشاورزی در شهرستان اهر از اولویت های دیگر در ذخیره نزولات آسمانی است افزود: در صورت تأمین 300 میلیارد ریال کار احداث این سد ها نیز عملیاتی خواهد شد.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی، همچنین خواستار تسریع در احداث سد ایثار ( ابریق ) با اختصاص اعبارات لازم شد.

فلاحی باباجان، یکی از دغدغه های مهم شهرستان اهر را بیکاری عنوان کرد و افزود: کارخانه تولید قند طعم دار توسط بخش خصوصی در حال احداث است که امیدواریم مسئولان استان آذربایجان شرقی در ارایه تسهیلات عنایت ویژه ای داشته باشند تا هرچه زودتر شاهد بهره برداری از این کارخانه که زمینه اشتغال 500 نفر را فراهم خواهد کرد باشیم./س

 

برچسب ها: مهار ، آبهای روان ، ضروری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.