نکاتی جالب از فواید نماز شب از منظر پزشکی موضوع تازه ترین مطلب منتشر شده در این وبلاگ است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، وبلاگ سجده ها در آخرین یادداشت خود نوشته است:

بسیاری از کارشناسان معتقدند خواندن نماز شب تنها غذای روح انسان نیست بلکه جسم انسان ها را نیز تقویت می کند و ان ها را در مبارزه با مشکلات روزمره یاری می دهد .

- در مورد خوابیدن که یک امر طبیعی است. در روایات امده است که در ساعات اولیه شب بخوابید و بین لطلوعین بیدار شوید.
متاسفانه بسیاری از افراد، بسیاری از اینگونه مسائل را صرفا به عنوان دستور العمل های ارشادی و اخلاقی در نظر می‌گیرند، در حالی که این دستورات صد در صد کاربردی می‌باشد. به عنوان نمونه یکی از فواید عمل به روایت مذکور این است که هورمونی در بدن به نام هورمون رشد (سوماتوتوروپ) وجود دارد که بیشترین میزان ترشح ان حدود دو ساعت بعد از غروب افتاب می‌باشد (زیرا بدن انسان یک فیزیولوژی خاصی دارد که با ادم هماهنگ می‌باشد) و در روایات امده که همان ساعت بخوابید.



اینکه خواب کافی در زمان مناسب، باعث بلندی قد می‌شود به این دلیل است که در اوایل شب، این هورمون ترشح می‌شود و اگر کسی سر شب بخوابد رشد متعالی و متعادلی پیدا می‌کند اما یکسری از هورمون‌های استرس زا وجود دارد (البته در جای خود مفید می‌باشند) که به ان‌ها کورتیکواستروئید گفته می‌شود، مانند هورمون‌های ادرنالین و نورادردنالین بیشترین میزان ترشح این هورمون‌ها دو ساعت قبل از طلوع افتاب می‌باشد یعنی دقیقا هنگام بین الطلوعین (از طلوع فجر تا طلوع افتاب) این که خواب بعد از اذان صبح باعث ناراحتی و کسلی و پریشانی انسان می‌شود ولی بیدار شدن در موقع اذان حالت شادابی میاورد، به خاطر ترشح این هورمون‌هاست.

همچنین اگر زمانی که این هورمون‌ها حداکثر ترشح خود را دارند، انسان خواب باشد، احتمال سکته زیاد است لذا بیشترین امار مرگ در خواب، در ساعات بین الطلوعین می‌باشد. اگر همین مسئله یعنی نخوابیدن بین الطلوعین را یک پزشک به ما توصیه می‌کرد، با شوق اطمینان بیشتری به ان عمل می‌کردیم تا فواید پزشکی دیگر ...
التماس دعا.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.