سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل گفت: در نمایشگاه صنایع دستی اردبیل 150صنعتگر کشور جدید‌ترین محصولات خود را عرضه کرده و به معرض دید می‌گذارند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  اردبيل علیرضا دباغ‌عبداللهی امروز در جلسه کار گروه توسعه گردشگری و میراث فرهنگی استان اردبیل افزود: صنایع دستی به عنوان ملی‌ترین تولید کشورمان نقش بسزایی در ایجاد اشتغال و کار‌آفرینی دارد به طوری که در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی فعالیت همه جانبه این بخش می‌تواند به تحرک و پویایی اقتصاد استان کمک کند.

وی با اشاره به سیاست حمایتی دولت نهم و دهم در حوزه صنایع دستی و رفع دغدغه‌های صادرات در این حوزه گفت:‌ با حمایت دولت قرار است رقم صادراتی صنایع دستی از 600 میلیون دلار امسال به 1.5 میلیارد دلار برسد که امیدواریم با تحقق آن شاهد رونق و گستردگی فعالیت در این حوزه باشیم.

دباغ عبداللهی افزود: در همین راستا و با هدف معرفی قابلیت‌های صنایع دستی استان نمایشگاه صنایع دستی از 6 تا 10 شهریور ماه در اردبیل برپا خواهد بود تا بیش از 150 صنعتگر و هنرمند این عرصه از 30 استان کشور محصولات خود را عرضه کنند.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در ادامه یکی از سیاست‌های حمایتی دولت از این بخش را مهیا کردن امکان برای حضور در صنعتگران برای نمایشگاه‌های خارج از کشور اعلام کرد و گفت:‌ قرار است در هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در الجزایر صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی استان اردبیل حضور یافته و تولیدات خود را عرضه کنند./س 

برچسب ها: اردبیل ، صنایع ، دستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.