عضو فراكسيون اصولگريان در نطق ميان دستور خود نسبت به 48 ايراني ربوده شده در سوريه واكنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، محمدمهدي زاهدي نماينده مردم كرمان و راور در مجلس در نطق ميان دستور خود در نشست علني امروز (يكشنبه) در واكنش به ربوده‌شدن 48 ايراني  در سوريه و با بيان اينكه برچه اساس و منطقي اتباع ايراني بايد در سوريه ربوده شوند، گفت: از دولت و مسئولين مي‌خواهيم هر چه سريعتر نسبت به اين موضوع واكنش نشان داده و پيگيري‌هاي لازم را صورت دهند.

وي در ادامه افزود: مخالفين نظام سوريه بايد به هوش باشند كه فريب نداي عدالت‌طلبي و آزادي‌خواهي دروغين غرب را كه دامي براي رسيدن به منافع خودشان است، نخورند .

زاهدي همچنين اظهار داشت: توطئه‌های استکبار و غرب علیه ایران همواره از زمان جنگ تحمیلی تا امروز وجود داشته و دارد و آنها از هیچ دسیسه‌ای کوتاهی نکرده اند ولی باید بدانند که پیروز این میدان به فضل الهی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان این که امروز نیاز ما به وحدت بیش از هر زمان دیگری است افزود: همگان باید در تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری تا پای جان بایستند.

زاهدی یادآور شد: امروز شاهد توطئه غرب و استکبار با همکاری سران مرتجع منطقه علیه  دولت سوریه هستیم ا. ملت ایران ضمن به رسمیت شناختن حقوق حقه ملت سوریه آنچه  مشاهده می‌کند یک ائتلاف از سوی غرب و صهیونیسم برای شکست موج بیداری اسلامی در منطقه است که آثار پیروزی‌های شیرین مردم مسلمان در شمال آفریقا کمرنگ نشان داده است.

وی به معارضین سوری توصیه کرد که فریب استکبار را با شعارهایی مثل آزادیخواهی نخورند، اتفاقاتی که در سوریه افتاده است نشان می‌دهد آنها با استفاده از هر وسیله‌ای به دنبال شکست مقاومت در منطقه هستند. ربوده  شدن زائران ایرانی روز گذشته در سوریه با چه منطقی انجام شده است؟ امیدواریم هر چه زودتر آنها به کشور بازگردانده شوند.

زاهدی جنایاتی که در میانمار اتفاق می‌افتد و سکوت جهانی در مقابل آن را دیگر موضوع غیرقابل توجیه در مجامع بین‌المللی خواند و از مردم میانمار درخواست کرد که نه تنها از این جنایات حمایت نکرده  بلکه حقوق مسلمانان را نیز به رسمیت بشناسند.

وی با گریزبه مسائل داخلی یادآور شد: اگر بخواهیم توصیه‌های مقام معظم رهبری مبنی بر پویایی مجلس و فعال شدن اتاق‌های فکر در کمیسیون‌ها  اجرایی شود ،باید کمیسیون‌ها را فعال و با نشاط سازیم و تصویب قوانین جامع و کارآمد را با وسواس و دقت کامل به انجام رسانیم به همین دلیل نیاز است هیات رئیسه برای تشکیل جلسات منظم کمیسیون‌ها که نقش موتور محرک و اتاق فکر را در مجلس دارند از روزهای شنبه و دوشنبه بهره بگیرد.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان این که دولت باید توجه ویژه‌ای به وضعیت معیشتی مردم داشته باشد افزود: باید قبول کنیم در کنار توطئه‌های دشمن بی‌تدبیری در مدیریت  نیز به این گرانی‌ها دامن زده است.

وی توجه به اقتصاد مقاومتی در شرایط کنونی را واجب و ضروری دانست و تصریح کرد: باید برای پیاده شدن اقتصاد مقاومتی از بخش‌های خصوصی و غیردولتی استفاده کرد و از کار و سرمایه ایرانی برای تحقق این مساله استفاده کرد.

زاهدی حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان ، پارک‌های علمی و فناوری و دانشگاه‌ها را در شرایط کنونی که اتاق فکر اقتصاد مقاومتی اند لازم برشمرد.

انتهاي پيام/س2
برچسب ها: سوریه ، مجلس ، زاهدی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
رسؤل ميرزايي
۲۳:۱۷ ۱۲ مهر ۱۳۹۱
با سلام ازاقاي دكتر زاهدي تشكر ميكنم
آخرین اخبار