شهردار لندن براي بهره برداري سياسي از رخداد المپيک تلاش مي کند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلويزيوني الجزيره، بوريس جانسون شهردار لندن ممکن است از کساني نباشد که در رقابت هاي المپيک شرکت کرده اند اما اين مراسم به وي در افزايش محبوبيت و موقعيت اجتماعي اش کمک مي کند. تلاش او براي بهره برداري از اين رخداد ورزشي به حدي است که گمانه زني ها درباره اينکه او احتمالا نخست وزير بعدي خواهد بود، شدت گرفته است.
اين شبکه با پخش تصاويري از اقدامات نمايشي که شهردار لندن در حاشيه مراسم المپيک اين شهر انجام مي دهد، به اين نکته اشاره کرد که از نظر مردم انگليس وي فردي است که به خوبي مي تواند رقباي سياسي خود را از سر راه بردارد و در جلب آراء مردم موفق باشد. حتي مخالفان بوريس جانسون نيز اذعان دارند که او اين موقعيت را به يک فرصت سياسي براي خود تبديل کرده است.
بوريس جانسون از معدود سياستمداران انگليسي است که مردم او را با نام کوچک مي خوانند.  
ناظران سياسي مي گويند او از موهبتي برخوردار است که تعداد معدودي از آن بهره مند هستند.  
مايکل وايت از روزنامه گاردين مي گويد: او شوخ طبعي خاصي دارد حتي جدي ترين افراد را هم که علاقه اي به محافظه کاران ندارند، به خنده وامي دارد.
مراسم المپيک يک تريبون سياسي در اختيار جانسون قرار داده است. نظرسنجي ها نشان مي دهد که او بيش از ديويد کامرون  نخست وزير انگليس، به عنوان رهبر حزب محافظه کار شناخته مي شود. اقدامات شهردار لندن نشان مي دهد او توانايي پيروز شدن در انتخابات آتي را دارد او دو بار براي شهردار شدن تلاش کرد و هر دو بار پيروز شد. هم اکنون بسياري از ناظران مسائل سياسي انگليس او را ساکن بعدي خانه شماره ده خيابان داونينگ استريت مي دانند.
برچسب ها: سیاسی ، لندن ، شهردار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار