شهردار منطقه 21 از منحصر به فرد ترین موزه خودرو خاورمیانه که در منطقه 21 قراردارد ، بازدید کرد.


به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 21، دکتر مصطفی سلیمی در این بازدید به موقعیت صنعتی منطقه 21 کرد و گفت: وجود بیش از 25درصد از صنایع تولیدی کشوربه ویژه در بخش خودرو سازی واشغال 30 درصد از فضاهای منطقه توسط صنایع ،موید این مطلب است که غالب منطقه 21 صنعتی است وعلی رغم قدمت 250ساله برخی از محلات آن از جمله وردآورد و چیتگر جنوبی به غیر از شهرک سینمایی غزالی وقسمتی از دیوار کاروانسرا سنگی جاذبه گردشگری دیگری ندارد وشهروندان تهرانی این منطقه را منطقه ای حاشیه ای با بافت صنعتی می شناسند.

وی وجود موزه کلاسیک خودرو در منطقه 21 را موهبتی برای این منطقه دانست و گفت: وجود بی نظیر ترین خودرو های دنیا در مجموعه موزه خودرو در منطقه 21 که گفته می شود آن را در خاورمیانه بی رقیب کرده است، یکی از مهمترین جاذبه گردشگری منطقه 21 به حساب می آید.این در حالی است که علی رغم اهمیتی که دارد ،افراد کمی از وجود آن مطلع اند.شاید به همین دلیل است که تعداد بازدید کنندگان آن در حد انتظار وشان این موزه نیست وباید با همکاری های بین بخشی به معرفی بیشتر آن بپردازیم.

شهردار منطقه 21 به مشکلات پیش روی این موزه اشاره کرد وگفت:آنچه مسلم است این است که موزه کلاسیک خوردو منطقه 21 به لحاظ اهمیت وجایگاهی که در معرفی تاریخ  وهویت کشورمان دارد با رسیدگی به مشکلات آن باید از شرایط مطلوبی برای میزبانی بازدید کنندگان آن  برخوردار باشد.

به گفته وی شهرداری تهران به عنوان یک نهاد اجتماعی و خدماتی نگاه ویژه ای به سرمایه های اجتماعی ،تاریخی ،فرهنگی و... شهر دارد و با ورود به عرصه های مختلف سعی در حل مشکلات آنها دارد. مدیران منطقه 21 هم توجه ویژه ای به این موزه ومشکلات آن خواهند داشت وبرای حل آن تلاش خواهند کرد.

بر اساس این گزارش در ادامه این بازدید تورج حسینی مدیر موزه خودرو های کلاسیک زمان راه اندازی این موزه در منطقه 21 را سال 82عنوان کرد و به معرفی تاریخچه خودروها پرداخت و درباره شرایط نگهداری آنها به موارد مهمی اشاره کرد.

وی نبود آب آشامیدنی ،فقدان فضای سبز مناسب در محوطه موزه وعدم امکان استفاده از بیلبوردهای تبلیغاتی را از جمله مشکلات منحصر به فرد ترین موزه خودرو خاورمیانه عنوان کرد.

در این موزه 45 دستگاه خودرو ،3کالسکه و3موتور سیکلت وجود دارد.

برچسب ها: شهردار ، موزه ، خودرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار