يک حقوقدان گفت: برخي از مدعيان دروغين حقوق بشر در كشورهاي اسلامي سلاح تروريست‌هاي کشورهاي منطقه را تامين و به نام اسلام و دفاع از حقوق بشر قصد دارند تا اهداف مذبوحانه خود را پياده کنند.

مرتضي اسلامي پناه در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، با بيان اينکه برخي از کشورهاي اسلامي اصل حقوق بشر را لگدمال مي‌کنند، اظهار داشت: برخي از مدعيان دروغين حقوق بشر سلاح تروريست‌هاي کشورهاي منطقه را تامين و به نام اسلام و دفاع از حقوق بشر قصد دارند تا اهداف مذبوحانه خود را پياده کنند.

اين کارشناس مسايل حقوقي، ادامه داد: برخلاف بسياري از اتهامات نقض حقوق بشر به اسلام خوشبختانه قواعد و احکام اسلامي کاملتر و حقوقي تر است.

اسلامي پناه با اشاره به استفاده ابزاري برخي از کشورها مانند آمريکا از حقوق بشر،‌ تصريح کرد: در رويکرد آمريکا نسبت به استفاده ابزاري از حقوق بشر استمرار خاصي به چشم مي‌خورد.

وي با بيان اينکه قوانين حقوق بشر در اسناد بين الملل ذکر شده است، افزود: منشور سازمان ملل متحد در اين مورد سند الزام آور است و حقوق بشر در ميثاق بين المللي و پيمان ژنو 1996 نيز تعريف شده که ايران به آن الحاق شده است که در نتيجه نقض حقوق بشر در آن کشورها مي تواند از سوي ايران پيگيري شود.

اين حقوقدان خاطرنشان كرد: جمهوري اسلامي با همکاري ساير کشورهاي مسلمان که پاي بند اصل حقوق بشر هستند بايد با پا فشاري بر اين اصل موضوع حقوق بشر را در منطقه تثبيت کنند.

"انتهاي پيام"/پ3
برچسب ها: حقوق ، بشر ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.