استاد دانشگاه دمشق، پيش نويس ضد سوری عربستان در مجمع عمومي سازمان ملل را دخالت آشكار در امور داخلي سوريه توصیف کرد و گفت: ارائه کنندگان اين قطعنامه عاملان اصلي به بن بست رسيدن طرح كوفي عنان هستند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه العالم  ،دكتر  محمود محمد  اظهار داشت : اين پيش نويس، پرده از نفاق كشورهاي عربي ارائه كننده آن و دیگر کشورهای حمایت کننده از تروریستهای مسلح در سوریه برداشت.

 وي افزود : كشورهاي ارائه كننده اين پيش نويس در واقع عاملان شكل گيري بحران در سوريه هستند كه همواره براي برافروخته ماندن آتش جنگ در سوریه، تلاش می کنند.

محمود محمد خاطرنشان کرد: آنها در برابر هرگونه طرح و برنامه بين المللي براي دستيابي به راه حل مناسب به شدت ايستادگي مي كنند تا جايي كه تلاش هاي آنها به شكست طرح عنان انجاميد. زيرا آنان در حالي كه براي سوري ها اشك تمساح مي ريزند ، در كشتار مردم سوريه همدستند و دستشان به خون مردم سوریه آغشته است.

استاد دانشگاه دمشق تأکید کرد: پيش نويس قطعنامه ضد سوري ، اصول قوانين بين المللي و منشور سازمان ملل را نقض مي كند، و دخالتي آشكار در امور داخلي سوريه به شمار مي رود و اصل احترام به حاكميت كشورها را ناديده مي گيرد.

وي اظهار داشت: اين پيش نويس بر خلاف آن چه ادعا مي كند، پيام آور حمايت بين المللي از عمليات تروريستي و جنايتكارانه گروهك هاي مسلح و تشويق آنان به متوقف كردن هرگونه گفت و گو و خودداري از روي آوردن به راه حل هاي سياسي است.

دكتر محمود محمد با تاكيد بر اين كه دستيابي گروهك هاي مسلح به سلاح هاي سنگين تاثیری در جنگ ضد سوريه نخواهد داشت ؛ اين جنگ را به نيابت از رژيم صهيونيستي و كشورهاي استعماري دانست و خاطر نشان كرد : خواست و اراده مردم برای پایان دادن به فتنه در کشور تمام طرح های دشمنان را ناکام خواهد گذاشت.

برچسب ها: نقاب ، سازمان ملل ، اعراب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار