دبير اجرايي خانه معدن ايران گفت: تعريف زنجيره‌هاي توليد مواد معدني از ماده خام تا مواد پيشرفته از جمله راهكارهاي خروج از خام فروشي در بخش معدن است.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه اطلاع رساني توليد و تجارت ايران «شاتا»، «غلامرضا حميدي اناركي» افزود: شناسايي راه‌حل‌هايي براي ارتقاي ارزش افزوده مواد، محصولات و فرآيندهاي كل زنجيره بخش معدن نيز مي‌تواند به برون‌رفت از خام‌فروشي در بخش معدن كمك كند.
وي تصريح كرد: در قانون جديد معادن براي هر ماده معدني تعريف خاصي از اكتشاف تا فرآوري عنوان شده و با موضوع خام‌فروشي نيز به‌طور جدي برخورد مي‌شود.
وي با اشاره به اينكه محصولات معدني تا جايي كه امكان دارد فرآوري مي‌شوند و بعد به فروش مي‌رسند گفت: با توجه به شعار توليد ملي، مي‌توانيم امسال را آغاز فرهنگ‌سازي در زمينه خروج از خام‌فروشي بدانيم كه قانون جديد معادن نيز چراغ روشني در اين راه محسوب مي‌شود.
دبير اجرايي خانه معدن با بيان اينكه در كنار قانون جديد بايد متولي بخش معدن هم تقويت شود، افزود: با توجه به نيروي كارشناسي بخش معدن و وجود نظام مهندسي معادن، بايد نظارت و حفاظت بيشتري از بخش معدن كشور صورت گيرد./س
برچسب ها: خام ، فروشی ، مواد ، معدنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار