علاوه بر نقش موثر پروبیوتیک ها در درمان بیماری های کودکان، در بهبود رشد آنان نیز موثر هستند.

سهیلا نورایی، کارشناس ارشد مامایی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، افزود: پروبیوتیک ها ارگانیسم های زنده ای هستند که با تعدیل فلورمیکروبی روده، اثرات مفیدی را روی سلامت میزبان اعمال می کنند.

وی گفت: دستگاه گوارش نوزادان در بدو تولد استریل است،اما کلونیزاسیون باکتریها به سرعت صورت می گیرد، به نظر می رسد سن بارداری روش زایمان و رژیم غذایی تاثیر چشم گیری روی این فرآیند داشته باشد.

نورایی تصریح کرد: اختلالات تنظیمی ساختار دفاعی مخاط روده در آغاز زندگی، عاملی برای ایجاد بسیاری از مشکلات مزمن مانند بیماری های آتوپیک از جمله آسم، درماتیت و رینیت آلرژیک و بیماری های خود ایمنی مانند دیابت نوع یک و بیماری التهاب مزمن روده باشد.

این کارشناس ارشد مامایی اظهار کرد: افزودن فرآورده های طبیعی یا صناعی حاوی پروبیوتیک ها به رژیم نوزادان دچار بیماری های اسهال حاد آبکی، اسهال ناشی از آنتی بیوتیک ، دل درد مزمن فانکشنال، یبوست تاثیر مثبتی داشته است.

وی خاطر نشان کرد: می توان فرآورده هایی از این دست را به عنوان بخشی از برنامه درمانی این کودکان منظور کرد .اثرات پروبیوتیک ها در بهبود رشد کودکان و پیشگیری از گوش دردهای نوزادان به اثبات رسیده است، همچنین میزان ابتلا به سرماخوردگی ها و سایر بیماری های عفونی و تنفسی با مصرف پروبیوتیک ها کاهش می یابد./ح


 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار