دکتر عبدالناصر همتی یکی از کبودراهنگی‌های موفق و نخبه است که دارای سوابق علمی و اجرایی ارزنده‌ای در نظام جمهوری اسلامی است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان ؛ وی که حدود یک سوم از دوران حیات بیمه مرکزی ایران، ریاست کلی آن را بر عهده داشته است؛ طراح خصوصی‌سازی و آزادسازی صنعت بیمه در کشورمان بوده که به «پدر بیمه خصوصی ایران» معروف است. او هم اکنون مدیرعامل بانک سیناست.
 همتی در سال 1336 در کبودراهنگ به دنیا آمده است. وی دارای مدرک کارشناسی اقتصاد از دانشکده اقصاد دانشگاه تهران در سال 1357 است که مدرک کارشناسی ارشد را نیز در رشته علوم اقتصادی در سال 1367 از همان دانشکده اخذ کرد.
وی همچنین در سال 1372 موفق شد دکترای علوم اقتصادی خود را از دانشکده اقتصاد تهران با موضوع رساله «مدل تحلیلی قیمت نفت» اخذ کند.
او امروز یکی از چهره‌های شاخص و نامدار استان همدان است که سال‌ها ریاست بیمه مرکزی ایران را بر عهده داشته است و امروز از نخبگان اقتصادی کشور محسوب می‌شود.
همتی از سال 1359 تا 1368 مدیریت پخش اخبار و واحد مرکزی خبر صدا و سیما را برعهده داشته است و بعد از آن از سال 1368 تا 1373 معاون سیاسی سازمان صدا و سیما بود.
وی از سال 1373 تا 1385 رئیس کل بیمه مرکزی ایران و رئیس شورای عالی بیمه به مدت 3 دوره بوده است. وی همچنین از سال 1380 تا کنون رئیس هیات مدیره شرکت بیمه اتکایی آسیایی بانکوک(asianre.corp) بوده است .
وی دوره‌های علمی حسابرسی مؤسسه کوپرزاند لیبراند در سال 1356 و دوره تحقیقاتی ـ مطالعاتی در رشته اقتصاد در دانشگاه لندن در سال 1370 را گذرانده است.
اقتصاد کلان؛ مقدمه‌ای بر سیاست‌های پولی و مالی توسعه اقتصادی، اقتصاد نفت، مشکلات اقتصادی جهان سوم، مبانی نظری و عملی بیمه و اقتصاد انرژی از جمله تالیفات و ترجمه کتاب‌های وی است.
مقاله‌های ارائه شده وی در مجلات و کنفرانس‌ها شامل الگوی عرضه نفت کشورهای غیر اوپک (مجله تحقیقات اقتصادی ـ 1375)، پیامدهای اقتصاد وابسته به نفت (نشست علمی دانشگاه آزاد اسلامی ـ تهران 1373)، تنظیم فعالیت شرکت‌های بیمه در اقتصادهای در حال رشد (نشست علمی اتحادیه، بیمه‌گران کشورهای در حال توسعه ـ نپال ـ کاتماند 1379)، جایگاه جهان سوم در نظم نوین جهانی (نشست انجمن مدیران صنایع ـ 1371)، جایگاه بیمه در اقتصاد ایران (نشست علمی انجمن اقتصاددانان ایران ـ 1378)، لزوم ایجاد صندوق جبران خسارت‌های ملی (فصلنامه صنعت بیمه ـ شماره ...)،  جایگاه صنعت بیمه در اقتصاد و راه‌های توسعه آن (فصلنامه صنعت بیمه شماره 35)، صنعت بیمه: عملکردها و برنامه‌ها (فصلنامه صنعت بیمه شماره 39) می‌باشد.
همتی به مدت 13 سال ریاست کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و ریاست شورای عالی بیمه را به عهده داشته است و در این مدت توانست ضمن به نتیجه رساندن خصوصی‌سازی در صنعت بیمه کشور، نفوذ بیمه در کشور را به شدت افزایش دهد.
دوره خدمت وی در صنعت بیمه یکی از دوران مهم و پرتحول صنعت بیمه بوده است و تعداد نمایندگان و کارگزاران بیمه در سطح کشور به سرعت گسترش و افزایش یافت.
در دوره وی روابط خارجی صنعت بیمه کشور با شرکت‌های مطرح و تراز اول بیمه جهانی به سطح بسیار خوب و عالی رسید.
در حال حاضر علی‌رغم اینکه 6 سال است در صنعت بیمه حضور ندارد ولی برای پنجمین دوره متوالی به عنوان رئیس شورای عالی و رئیس هیات مدیره شرکت بیمه اتکایی آسیایی که با سرمایه 10 کشور آسیایی تشکیل شده و مقر آن در بانکوک است، انتخاب شده است./س
برچسب ها: کبودر آهنگ ، پدر ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.