سرپرست فدراسيون هنرهاي رزمي و كونگ فو گفت: بحث اصلاح ساختار فدراسيون هنرهاي رزمي و كونگ فو در سه دوره كوتاه مدت و ميان مدت و بلند مدت از برنامه هاي اصلي ماست كه در اولويت قرار دارد.

  حيدريان در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران افزود: در درجه اول اصلاح ساختار فدراسيون در بحث كوتاه مدت به بررسي چارت سازماني فدراسيون و شناسايي نيروهاي مستعد ، شايسته و استقرار آنها در قسمت هاي مختلف فدراسيون پرداختيم، در ادامه بحث نرم افزاري فدراسيون را داشتيم كه متاسفانه از زمان حضور من فدراسيون فاقد اين سيستم بود. سپس ملزومات مورد نياز فدراسيون را كه براي هر فدراسيوني لازم است را تهيه كرده و همچنين در حال تهيه آنها هستيم مانند اماكن و ساختمان اداري و سالن هاي ورزشي . همچنين پيگيري مطالبات طلبكاران از فدراسيون كه حدود 350 ميليون تومان است از ديگر برنامه هاي ماست.
وي تصريح کرد: از ديگر برنامه هاي كوتاه مدت ما اين است که تعدادي از سبك هاي هنرهاي رزمي تقاضا دارند كه با فدراسيون ما كار كنند كه بايد اين امر بررسي شود كه آيا اين سبك ها مي توانند به فدراسيون هنرهاي رزمي و كونگ فو وارد شوند يا خير، بايد آنها مراحلي را طي كنند. در ادامه پيگيري مصوبات قبلي كه در فدراسيون وجود داشته از برنامه هاي ماست. بحث صدور احكام است كه از مدت ها قبل به دليل معلق شدن فدراسيون بلا تكليف مانده ، تلاش كرديم اين  احكام را به روز كنيم و احكام صادر شده را به هيئت استان ها و نفرات شركت كننده در آزمون برسانيم.
 حيدرين در ادامه صحبت هايش به برخي از سبك ها كه در زمان رئيس فدراسيون قبلي با وي دچار مشكل شده بودند اشاره كرد و گفت: با روساي سبك هايي كه قبلا با فدراسيون كونگ فو مشكل داشتند بحث و گفتگو كرديم و با آنها به طرز منطقي كنار آمديم. دراين خصوص بايد بگويم به طور كلي 16 سبك رسمي در كونگ فو داريم و كه به اين سبك ها با تعريفي كه در شوراي ساماندهي وجود دارد گروه يا كميته گفته مي شود. در اين ميان 3 سبك هست كه پرونده شان در وزارت خانه مفتوح است تا برنامه شوراي ساماندي اش صورت بگيرد. ما اين سه سبك را به طور جداگانه فرا خوانديم و تك تك با روساي سبك ها جلسه گذاشتيم تا كادر جديد فدراسيون را بشناسد ما نيز به درد دلها و نظراتشان گوش كرديم و آن بخش هايي كه فدراسيون بايد به آنها كمك كند را اقدام كرديم و بخشي از آن هم بايد در وزارت ورزش و جوانان انجام شود كه باز هم در اين خصوص اقدامات لازم را انجام داده ايم به نظر من روساي اين سبك ها از اين امر راضي اند و با ما همكاري خواهند كرد.
 سرپرست فدراسيون هنرهاي رزمي و كونگ فو خاطر نشان كرد و گفت: برنامه هاي ميان مدت مسابقات كشوري را پيگيري مي كنيم كه بنا به درخواست سبك ها انجام مي شود كه بايد يك سوي مراحل اداري صورت بگيرد تا اين مسابقات برگزار شود كه تا كنون 2 مسابقه كشوري برگزار شده وبقيه سبك هاي متقاضي هم بايد برنامه هايشان را به ما ارائه كنند تا پس از طي مراحل اداري آن مجوز برگزاري مسابقات كشوري داده شود. جزء برنامه هاي ميان مدت و بلندمدت فدراسيون برنامه هاي آموزشي است كه يك سري تغييرات در نوع آزمون و نحوه تدريس مدرسين براي بالاتر بردن راندمان كار سبك ها بوجود آمده كه با اين روش جديد ، شركت كنندگان بهره بهتري مي برند.
**امسال مسابقات ليگ را برگزار نمي كنيم
حيدريان در ادامه در خصوص برگزاري مسابقات ليگ فدراسيون گفت: طبق برنامه هاي بلندمدت برآنيم كه سازمان ليگ فدراسيون را راه اندازي كنيم تا به صورت ويژه و مستقل عمل كند ولي بايد بگويم امسال با برنامه هايي كه داريم  و نيز اصلاح روند فدراسيون نمي توانيم ليگ را برگزار كنيم، مي دانيم كه برگزاري رقابت هاي ليگ براي ورزشكاران از اهميت ويژه ايي برخوردار است ولي فدراسيوني كه درحال تحولات پايه ايست هرگز نمي تواند برنامه يك ليگ منظم و با برنامه را پي ريزي كند، بنابراين صلاح را بر آن ديدم كه ليگ امسال را برگزار نكنيم تا برنامه هايي كه قبلا ذكر كردم به طرز صحيح انجام شود و بعد از آن به ليگ بپردازيم.
 وي همچنين افزود: يكي از برنامه هايي كه ما داشتيم ا ين بوده كه به كميته ها ابلاغ كرده ايم كه اگر آمادگي داشته باشند در صورت دعوتنامه از كشورهاي كه ميزبان مسابقات هستند مي توانند روي فدراسيون حساب كنند زيرا ما همكاري لازم را براي شركت كميته ها در اين مسابقات را بعمل مي آوريم تا با پتانسيلي كه از ورزش رزمي در كشورمان مي شناسيم مي دانيم كه درجايگاه بين المللي پرچم ايران افراشته مي شود و ساير گروه ها هم براي ارتقا به كميته شدن انگيزه بيشتري پيدا مي كنند. تنظيم تفاهم نامه دو طرفه ميان كشورهاي فعال اين ورزش رزمي به منظور بهره مندي از تجربيات و انتقال تجربيات ، برگزاري اردوها ، برگزاري كلاس ها و اعزام مدرس و مربي و .... از برنامه هاي ديگر ماست كه مي خواهيم پايمان را فراتر از سطح كشوري بگذاريم و فدراسيون رابه سمت بين المللي شدن بكشانيم بايد از فضاي بسته خارج شويم پس بايد هزينه كنيم. وي يادآور شد: يكي از كارهايي كه در فدراسيون انجام شده و هنوز به ثبت نهايي (اسپورت آكورت) (سازمان جهاني انجمن هاي به ثبت رسيده ) نرسيده بحث سازمان "ووتا" است كه به منظور برقراري ارتباط بين المللي و ايجاد تلاش بيشتر براي سبك هاي زير مجموعه فدراسيون بوجود آمده كه اميدواريم دوستانمان در سازمان "ووتا" با تلاش هايشان اين را به ثبت برسانند كه وزنه اميدي براي مخاطبين تحت پوش فدراسيون باشد./ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار