تغذيه انحصاري با شير مادر در كشور 1/53 درصد است كه نسبت به شاخص قبلي كه مربوط به سال 84 است بيش از صد درصد رشد داشته ايم و بهترين شاخص منطقه در حال حاضر هستيم.

به گزارش گروه علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، دكتر سيد حامد بركاتي، در خصوص اقدامات وزارت بهداشت براي ارتقاي اين شاخص گفت:‌ افزوده شدن مرخصي پس از زايمان از 4 ماه به 6 ماه يكي از اقدامات كلاني بود كه در سال 86 صورت گرفت و بخشي از ارتقاي شاخص تغذيه انحصاري با شير مادر از 23 درصد به  1/53 درصد را مديون اين اقدام هستيم.
 
وي افزود:‌ با همين ديد لايحه اي تنظيم شد و توسط وزير بهداشت به هيئت دولت تقديم شد و در جلسات كميسيون، كليات اين طرح تصويب شد و جزييات آن در حال بررسي است. در اين لايحه مطرح شده كه مرخصي مادران به 9 ماه افزايش پيدا كند، ‌پاس شيردهي كه تا به الان يك ساعت بود تا يك سالگي به دو ساعت افزايش پيدا كرده و مرخصي زايمان براي دو قلوها دو سال در نظر گرفته شود..
 
دكتر بركاتي ادامه داد: به منظور اين كه نقش پدران پررنگ تر باشد و مادر و كودك از حمايت وي برخوردار باشند 10 روز مرخصي كاري را نيز براي پدران در نظر گرفته است.
 
رييس اداره سلامت كودكان وزارت بهداشت گفت: در سال هاي پيروزي انقلاب از هر هزار كودك زير 5 سال، 140 كودك فوت مي كردند كه اين آمار در حال حاضر به كمتر از 20 در هزار تولد رسيده و مرگ شيرخواران از 110 به كمتر از 18 در هزار تولد زنده رسيده است.
 
وي خاطرنشان كرد: بيمارستان هاي دوستدار كودك و حمايت اين بيمارستان ها،‌ وجود150 كلينيك هاي مشاور شيردهي در كشور و اقدامت ترويجي كه در خانه هاي بهداشت و مراكز آموزشي از جمله اقدامات وزارت بهداشت در خصوص ترويج فرهنگ تغذيه با شير مادر است. /عط
برچسب ها: شیردهی ، زایمان ، مادران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۱۴ مرداد ۱۳۹۱
سلام.وخداقوت.الان نزدیک به 10 ماهه که این خبر رو مطرح میکنن و هر از جند ماهی هم دربارش صحبت میکنند ولی خبرب از تصویب نهایی نیست .
خواهش میکنم هرچه سریعتر این موضوع رو تموم کنید.من مادر دوقلوهستم و فقط 2ماه از مرخصی زایمانم مونده و تمام فکر و ذکرم نگهداری دوقلوها بعد از 6 ماهگیه . توروخدا زودتر تمومش کنید.ممنون
آخرین اخبار