مطالعات نشان می هد؛

35 درصد افراد بالای 65 سال مبتلا به آرتروز هستند

مطالعات نشان می دهند که نزدیک به 35 درصد افراد بالای 65 سال مبتلا به آرتروز هستند که این میزان دو تا سه برابر آمار مبتلایان در دیگر سنین است.

جواد فلاحت زاده جراح و متخصص ارتوپدی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، افزود: افزایش سن یکی از عوامل افزایش دهنده خطر ابتلا به آرتروز به ویژه آرتروز زانو است چرا که در سنین بالا مقاومت مفاصل در برابر سائیدگی کاهش می یابد.
وی با بیان اینکه حدود 15 درصد افراد 25 سال به بالا مبتلا به آرتروز هستند، تصریح کرد: مطالعات نشان می دهند که نزدیک به 35 درصد افراد بالای 65 سال مبتلا به آرتروز هستند که این میزان دو تا سه برابر آمار مبتلایان در دیگر سنین است.
فلاحت زاده گفت: عوامل ژنتیکی، چاقی و اضافه وزن، عوامل تغذیه ای، آسیب ها و ضربات فیزیکی، تغییرات هورمونی و برخی از بیماری های مفصلی و استخوانی از دیگر عوامل مرتبط با آرتروز است.
وی با اشاره به اینکه آرتروز به ویژه آرتروز زانو یکی از 5 علت اصلی ناتوانی در افراد سالمند است خاطرنشان کرد:‌ اغلب مبتلایان به آرتروز دچار محدودیت حرکتی بوده و نمی توانند فعالیت های روزانه خود را به درستی انجام دهند و بسیاری از آنها دچار کاهش شدید کیفیت زندگی می شوند./عط
برچسب ها: چاقی ، آرتروز ، هورمونی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار