نظرسنجي ها در تركيه حاكي از مخالفت 57درصدي مردم اين كشور با حمله نظامي به سوريه است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه خبري العالم ؛ مخالفت مردم تركيه با حمله به سوريه در حالي است كه نيروهاي تركيه در مرزهاي سوريه به منظور آماده سازي براي حمله نظامي به پايگاه هاي احتمالي حزب كارگران كردستان (پ.ك.ك) در شمال سوريه افزايش يافته است.
 
در همين حال انتقادها از سوي احزاب مخالف سياست اردوغان در قبال سوريه نيز شدت گرفته است.
اظهارات رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه درباره كنار رفتن قريب الوقوع بشار اسد و نيز آماده سازي هاي تركيه براي دخالت نظامي در سوريه به بهانه تعقيب عناصري از حزب كارگران كردستان، علاوه بر مخالفت هاي داخلي، به نظر مي رسد كه هم پيمان راهبردي اش يعني آمريكا را نيز نگران كرده است.
 
آمريكا از افزايش نيروهاي نظامي تركيه در مرز با سوريه ابراز نارضايتي كرده و نگران است كه آنكارا دست به اقدامي عجولانه و فردي بزند كه منجر به تقسيم سوريه و تسلط القاعده بر اين كشور شود.
 
يشار اوقيان وزير كار سابق تركيه در گفت وگو با العالم اظهار داشت: آمريكا كه سعي در سرنگوني بشار اسد دارد نيز اينك از تحركات تركيه احساس نگراني مي كند زيرا شايد موجب تقسيم سوريه به كشورهاي كوچكي بر اساس گرايشات مذهبي گردد.
 
وي گفت: با اين كه اين امر با طرح آمريكا تطابق دارد ولي واشنگتن از تسلط القاعده بر كشور سني مذهب ترس و هراس دارد و براي بررسي اين مساله نياز به زمان دارد.  
 
به نظر مي رسد كه دولت اردوغان از خشم مردم تركيه كه با سياست هاي وي در قبال حوادث سوريه مخالف هستند، آگاهي ندارد.
 
نظرسنجي هاي پژوهشگاه مطالعات اقتصادي و سياسي حاكي از آن است كه 57 درصد از مردم با دخالت نظامي در سوريه مخالفند.
 
شرف مالكوچ معاون رييس حزب صداي مردم به العالم گفت: حمايت حكومت تركيه از مخالفان مسلح در سوريه مخالف با قوانين بين المللي و ارزش هاي اخلاقي تركيه است زيرا موجب ريختن خون مردم مي شود.
 
مالكوچ افزود: سياست دولت تركيه در قبال دمشق همچنين با خواسته هاي مردم كه مخالف با دخالت نظامي در سوريه هستند، مغايرت دارد.
برچسب ها: ترکیه ، سوریه ، دخالت ، نظرسنجی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار