" مارتین نسیرکی " سخنگوی دبیرکل سازمان ملل گفت : بان کی مون از استعفای کوفی عنان ابراز ناراحتی کرد و ضمن قدردانی از تلاش های وی، جستجو برای یافتن فرد جایگزین عنان را آغاز کرده است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری  آسوشیتدپرس ؛ مارتین نسیرکی در نشستی خبری افزود: بان کی مون صبح پنج شنبه برای یافتن فرد جایگزین کوفی کوفی عنان، با نبیل العربی دبیرکل اتحادیه عرب تلفنی صحبت کرده است.

نسیرکی گفت : دبیرکل سازمان ملل همچنان بر خاتمه خونریزی ها و حل بحران سوریه از طریق دیپلماسی و نیز یافتن راه حلی که آرزوهای مشروع مردم آن کشور را اجابت کند، تاکید دارد.
وی با اشاره به قطعنامه های 2042 و 2043 شورای امنیت در حمایت از طرح شش ماده ای کوفی عنان افزود: طرح عنان بهترین امید برای بهبودی اوضاع مردم سوریه است که در آن بر خاتمه خشونتها از سوی طرفین و اتحاد جامعه بین المللی تاکید شده است.
سخنگوی دبیرکل سازمان ملل ابراز امیدواری کرد حرکت های کنونی نیز در مسیر اجرای طرح کوفی عنان صورت گیرد.
وی افزود: تلاش های دفتر مشاور ویژه مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب برای حل بحران سوریه همچنان ادامه خواهد داشت.

براساس این گزارش ، مجمع عمومی سازمان ملل در فوریه سال جاری میلادی با تصویب قطعنامه، کوفی عنان دبیرکل سابق سازمان ملل را به عنوان نماینده ویژه مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب برای حل بحران سوریه برگزید.

وی پس از تقریبا 5 ماه، پنج شنبه دوازدهم مرداد در تماسی تلفنی با بان کی مون، استعفای خود را اعلام و درخواست کرد مدت ماموریت شش ماهه اش تمدید نشود.
برچسب ها: سوریه ، عنان ، استعفا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار