سرکلاژ برای حاملگی هایی که بدون درد منجر به سقط می شود کاربرد دارد.

دکتر سهیلا عارفی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: سرکلاژ یک روش جراحی است که در موارد نارسایی دهانه رحم برای جلوگیری از سقط انجام می شود.
عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات بیوتکنولوژی تولید مثل پژوهشگاه ابن سینا یادآور شد: در نارسایی دهانه رحم بافت رحم توانایی تحمل وزن محصولات حاملگی را ندارد و بارداری بدون هیچگونه درد و انقباضات رحمی خاتمه می یابد.
این جراح و متخصص زنان با اشاره به اینکه سقط ناشی از نارسایی دهانه رحم در اولین بارداری در سه ماهه دوم بارداری رخ می دهد گفت: در بارداری های بعدی به علت ناتوان تر شدن دهانه رحم سقط زودتر از سه ماهه دوم اتفاق می افتد و در هر بارداری موفق با بالا رفتن تعداد حاملگی ها مدت زمان بارداری کوتاه تر می شود.

* علل نارسایی دهانه رحم
دکتر عارفی با تاکید بر اینکه نارسایی دهانه رحم علل متفاوتی دارد گفت: نارسایی دهانه رحم ممکن است مادرزادی باشد و در اثر ناهنجاری های ساختمانی دهانه رحم ایجاد شود و در بعضی مواقع به دنبال آسیب های وارده به دهانه رحم در اثر دستکاری های جراحی و درمانی به عفونت، پارگی و در اثر زایمان سخت یا سقط عمدی ایجاد می شود.
این عضو هیئت علمی مرکز فوق تخصصی ابن سینا تصریح کرد: نارسایی دهانه رحم معمولا زمانی تشخیص داده می شود که بیمار سابقه سقط های بدون درد در سه ماهه دوم حاملگی داشته باشد.
وی ادامه داد: معاینه فیزیکی و سونوگرافی نیز در تشخیص این عارضه کمک کننده است.
دکتر عارفی با بیان اینکه عمل سرکلاژ در نارسایی دهانه رحم برای حفظ و تداوم حاملگی انجام می شود گفت: استفاده از این روش برای هر نوع سقط امکان پذیر نیست./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
فرشته
۲۲:۲۳ ۲۵ مرداد ۱۳۹۱
سلام من 2بارسقط داشتم که هر دو انها در 19هفته بود دکتر بهم گفته بایدسرکلاژشم اگه خدا بخواد میخام باردار شم ولی میترسم کمکم کنید
آخرین اخبار