حس آرامش و موفقيت هر هنرمندي به واسطه پرداختن به مضامين قرآني و خلق آثاري با اين مضامين است.

گلبهار حياتي هنرمند نقاش در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمي باشگاه خبرنگاران درباره اهميت پرداختن به مضامين قرآني در آثار هنري گفت: استفاده از موضوعات قرآني در آثار هنري باعث ايجاد آرامش براي هنرمند مي‌شود.

وي ادامه داد: زمانيكه به موضوعات قرآني در نقاشي مي‌پردازم آرامش عجيبي بدست مي‌آورم.

اين هنرمند نقاش افزود: تا كنون آثار فراواني در قالب مضامين قرآني و ائمه اطهار (ع) كار كردم و هر زمان كه هر يك از آنها را كار مي‌كنم تاثير فراواني در روحيه‌ام ايجاد مي‌كنند.

حياتي با بيان اينكه حس آرامش و امنيت به تصور خلق اثر قرآني براي هر هنرمندي كافي است، تصريح كرد: در زمان خلق اثر قرآني بطور قطع هر هنرمندي حس خاصي دارد و اين احساس را هيچگاه نمي‌توان عنوان كرد.

* آثار قرآني مورد توجه مردم است

وي در ادامه گفت: آثار قرآني از سوي مردم بسيار مورد توجه واقع مي‌شود، در حقيقت مردم آثار قرآني را دوست دارند زيرا برگرفته از اعتقادات ما مسلمانان است به همين جهت هر اثر قرآني را مردم با جان و دل لمس مي‌كنند.

حياتي درباره راز ماندگاري آثار قرآني تاكيد كرد:‌ دليل ماندگاري آثار قرآني همين توجه و اعتقاد مردم است وقتي كه ساعت‌ها در مقابل يك اثري كه موضوع قرآني دارد مي‌ايستند و به آن نگاه كرده و تلاش مي‌كنند آن را به ذهن بسپارند يعني اينكه اين آثار در طول سال هاي طولاني با تكرار فراوان هم باز هم ماندگار است و تازگي خود را دارد.

اين هنرمند نقش كه آثار فراواني را در قالب نقاشي كلاژ خلق كرده است و آثار وي در بسياري از كشورهاي جهان به عنوان اثر برگزيده از يك هنرمند مسلمان نصب شده است، گفت: تمام اين موفقيت‌ها از بركت پرداختن به مضامين قرآني است.

حياتي به عنوان يك هنرمند توانمند مسلمان گفت:‌ پرداختن به موضوعات قرآني معنويتي خاص به اثر مي‌دهد و به بركت همين كه به موضوع قرآني مي‌پردازيم نگاه ويژه‌اي در هنگام خلق اثر از سوي معصومين (ع) به هنرمندان مي‌شود.

اين هنرمند نقاش كه از او به عنوان هنرمند برگزيده كشور در سال جاري از سوي رئيس جمهور تقدير به عمل آمد افزود: پرداختن به مضامين قرآني را دوست دارم زيرا باعث ايجاد روحيه‌اي مضاعف در توجه به دين و مذهب مي‌شود.

گفتني است، نمايشگاه قرآن تا 25 مرداد ادامه دارد./ي2
برچسب ها: نقاش ، مضامین ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.