هنرمندان معتقد و متعهد كشورمان آثار فراواني را با موضوعات قرآني ارائه مي كنند و خلق اين آثار ترويج و گسترش فرهنگ قرآني را به دنبال دارد.

كريم قاسم پور، هنرمند نقاش، در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمي باشگاه خبرنگاران، درباره اهميت مضامين قرآني در هنرهاي تجسمي گفت: در بسياري از رشته هاي هنرهاي تجسمي از گذشته تاكنون به  مضامين قرآني توجه زيادي مي شد.

قاسم پور گفت: در آثار قرآني كه از گذشتگان به جا مانده است شاهد نگاه عميق آنها به موضوعات قرآني هستيم.

وي اظهار داشت: نكته قابل توجه اين است كه در طي چند سال اخير در آثار مدرن نيز شاهد به كارگيري مضامين قرآني هستيم و اين بدان معناست كه هنرمندان دوره معاصر نيز اهميت استفاده از مضامين قرآني در آثار هنري حتي آثاري با تكنيكهاي مدرن درك كرده اند.

وي گفت: موفقيت هر هنرمندي كه از موضوعات قرآني در آثارش استفاده مي كند به بركت همين مضامين صورت مي‌گيرد.

قاسم پور در ادامه خاطرنشان كرد: خوشبختانه عليرغم گسترش تكنيكهاي مدرن و شيوه هاي غربي و در حقيقت الگوبرداري از آثار غربي هنوز بسياري از هنرمندان كشورمان به اصول و قواعد ديني - مذهبي در خلق آثار خود پايبند هستند و براي ارائه آثاري ماندگار به اين قواعد تكيه مي كنند.

وي در ادامه تصريح كرد: در ايران به جهت آنكه كشوري اسلامي است و البته مردم و هنرمندان معتقد و متعهد دارد شاهد ترويج فرهنگ قرآني هستيم.

وي اظهار داشت: به عبارت ديگر استفاده از مضامين قرآني در آثار هنري هنرمندان كشورمان هر روز رشد فزاينده اي دارد.

وي تصريح كرد: با خلق آثار قرآني روحيه قرآني و تعمق بيشتر به اين موضوعات از سوي مردم نيز افزايش مي‌يابد.

وي درباره برگزاري جشنواره هاي قرآني نيز گفت: در كشورمان خوشبختانه بسترهاي فراواني براي توجه بيشتر به موضوعات قرآني از طريق جشنواره ها و نمايشگاههاي قرآني فراهم شده است.

وي گفت: در سالهاي اخير حمايت هاي قابل توجهي از رويداد قرآني صورت گرفته است و اين حمايت ها نشان دهنده توجه متوليان هنري به برنامه هاي هنري است كه با رويكردهاي قرآني برگزار مي شود./ي2
برچسب ها: گ ، گ ، گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار