با اجرای برنامه ها و مداخلات بهداشتی به ویژه در یک دهه گذشته از ابتلای حدود 600 میلیون نفر به مالاریا در جهان در طی سال های اخیر پیشگیری شده است.

منوچهر مردیان متخصص حشره شناسی پزشکی و مبارزه با ناقلین در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: میزان ابتلا و مرگ و میر ناشی از بیماری مالاریا در مقایسه با اغلب بیماری های عفونی بالاتر است و این موضوع توجهات را به سمت مالاریا و لزوم پیشگیری از آن جلب کرده است.
وی با بیان اینکه اغلب مرگ و میرهای ناشی از مالاریا مربوط به کودکان و زنان باردار است تصریح کرد: البته در سال های اخیر روند ابتلا و مرگ و میر ناشی از مالاریا کاهش یافته و اغلب کشورهای مالاریاخیز همچون ایران، گام های خوبی در این زمینه برداشته اند.
مردیان با اشاره به کاهش چشمگیر مرگ و میرها و ابتلا به مالاریا از سال 2000 میلادی، تاکید کرد: با اجرای برنامه ها و مداخلات بهداشتی به ویژه در یک دهه گذشته از ابتلای حدود 600 میلیون نفر به مالاریا در جهان در طی سال های اخیر پیشگیری شده است.
وی یادآور شد: به نظر می رسد که در سال های آینده تحولات عظیم و مهمی در زمینه پیشگیری، درمان و کنترل مالاریا در سطح دنیا شاهد باشیم./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار