مادران بارداری که در کلاس های آموزشی دوران بارداری شرکت می کنند نوزادانی سالمتر و زایمانی آسانتر خواهند داشت.

دکتر ناهید خداکرمی، رئیس انجمن علمی مامایی ایران و عضو هئیت علمی مرکز تحقیقات باروری و ناباروری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرگاران اظهار داشت: براساس مصوبه وزارت بهداشت، کلاسهای آمادگی دوران بارداری به گونه ای طراحی شده که کلیه مادران باردار و همسران آنها می توانند در آن شرکت نمایند.

وی تصریح کرد: در این کلاسها، فیزیولوژی حاملگی، تغییرات روانی دوران بارداری، تغذیه مناسب، ایفای نقش والدین و همچنین مهارت مراقبت از نوزاد به مادران باردار و پدران آموزش داده می شود.

خداکرمی خاطر نشان کرد: این کلاس ها توسط مامایی که دارای مدرک مربی گری است برگزار می شود که ضمن آن تکنیک های تنفسی، حرکات ورزشی و روش های کاهش درد غیر دارویی نیز آموزش داده می شود .

وی متذکر شد: مطالعات نشان داده است که زنان بارداری که در این کلاس ها شرکت می کنند تمایل بیشتری به انجام زایمان طبیعی دارند و نوزادشان نیز سالمتر و شادابتر است.
 
رئیس انجمن گفت: توصیه می شود تا کلیه مادران باردار با مراجعه به مراکز مشاوره و خدمات مامایی و یا مراکز بیمارستانی که این کلاسها در آن برگزار می شود آموزشهای لازم را کسب نمایند تا انشاالله شاهد افزایش زایمان طبیعی و نوزادانی سالم و نسلی شاداب باشیم./ح
برچسب ها: بارداری ، کلاس ، زایمان ، نوزاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.