سازمان بسیج حقوق‌دانان استان قم با صدور بیانیه‌ای از مجامع بین‌المللی و شورای امنیت سازمان ملل خواست تا هرچه سریع‌تر جلوی فجایع هولناک میانمار را بگیرند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از قم، در این بیانیه با اشاره به کشتار فجیع و بی‌رحمانه مسلمانان مظلوم میانمار توسط گروه‌های تندروی بودایی آمده است: این کشتار خشم همه مسلمانان و بشردوستان جهان را برانگیخته است.

در ادامه این بیانیه با اشاره به اینکه این اقدامات ضدانسانی با هدف، از میان بردن نام اسلام از میانمار است؛ تاکید شده است: به راستی در دنیایی که فریاد حمایت از دموکراسی، حقوق بشر و آزادی بیان، گوش‌فلک را کر کرده، این گونه نسل‌کشی آشکار و مبارزه با آزادی دینی چگونه توجیه می‌شود؟ گناه مسلمانانی که می‌خواهند صرفاً به اعمال دینی خود بپردازند در حالی که از کمترین حد آزادی برخوردار باشند، چیست؟ آیا زمان آن نرسیده تا مجامع بین‌المللی و در رأس آن شورای امنیت سازمان ملل متحد با این حوادث تلخ که قلب هر آزادمردی را به درد می‌آورد مقابله کنند؟

در ادامه این بیانیه اضافه شده است: سازمان بسیج حقوقدانان استان مقدس قم ضمن محکوم کردن کشتار فجیع مسلمانان مظلوم در کشور میانمار و ابراز همدردی با خانواده‌های داغدار آنان، از مجامع بین‌الملل می‌خواهد که با تدابیر لازم، از وقوع چنین حوادث هولناک و تأسف‌بار جلوگیری به عمل آورند و آمادگی خود را در راستای حمایت حقوقی مظلومان حادثه بر اساس منشور سازمان ملل متحد اعلام می کند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.