یک جامعه شناس گفت: در صورتی که سطح توقعات در جامعه پایین آید و زمینه ازدواج در جوانان افزایش پیدا کند موجب رشد و تعالی جامعه می گردد.

محمود عظیمی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: تا چند سال پیش تعداد زیادی از دختران زمانی که به پایان دوره دبیرستان می رسیدند ازدواج می کردند و بسیاری از پسران با کسب دیپلم جذب کار می شدند.
وی افزود: مسائلی چون رواج مدرک گرایی و نیاز به تخصص بالاتر، یافتن شغل مناسب تر و امکانات شغلی بهتر به گونه ای که بسیاری از جوانان ازدواج را مانعی برای کسب موفقیت به شمار می آورند.
وی در خصوص بیکاری و نداشتن ثبات شغلی افزود: یکی دیگر از عوامل که مانع ازدواج جوانان می تواند محسوب کرد.
شایان ذکر است: در حال حاضر با توجه به رکود اقتصادی جهانی و نرخ بیکاری در همه جوامع به ویژه جوامع در حال توسعه همچون ایران اشاره کرد.
در ادامه کاهش فرصت شغلی در بخش دولتی و اشتغال زنان با حقوق و مزایای کمتر نسبت به مردان موجب بیکاری و نگرانی جوانان جویای کار گردد.
طبق گفته محمود عظیمی جهیزیه به منظور کمک به جوانان برای شروع یک زندگی جدید موسوم شده اما در حال حاضر به عنوان یک معضل اساسی برای دختران و خانواده آنها تبدیل شده است.
وی در بخش دیگری تصریح کرد: در انجام خدمت سربازی امکان کارکردن برای سربازان وجود ندارد و با توجه به مبلغی که دریافت می کنند کفاف زندگی ساده دو نفره آنها را ندارد به همین دلیل اکثر پسران ازدواج را به بعد از خدمت سربازی موکول می کنند.
وی در پایان افزود: مهریه روزگاری موجب الفت زن و شوهر بوده اما در حال حاضر به عنوان یکی از عوامل اصلی آسیب زننده به زندگی زناشویی درآمده است./
برچسب ها: شغل ، ازدواج ، زندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۳:۵۵ ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
مهمترین مانع ازدواج
مشکلات اقتصادی که پیش روی جوان امروزی است
توقعات زیاد خانم ها