جنگل های حرا در منطقه نای بند پناهگاه مناسبی برای جانوران دریایی و چراگاه بسیاری از پرندگان و حیوانات است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، نایبند منطقه ای زیبا و حفاظت شده همچون نگینی سبز در دل سرزمین تفدیده جنوب می‌درخشد؛ منطقه ای که حیات وحش و طبیعت سبز آن از جمله درختان حرا که در دل آب قامت کشیده اند، چشم هر بیننده ای را نوازش می‌دهد.

جنگل های حفاظت شده حرا در مناطق نایبند در عسلویه و مله گنزه شهرستان دیر قرار دارند، این جنگل ها با محیط زیست پویا، پرندگان نادر و گونه های کمیاب آبزیان پدیده ای شگفت انگیز در محیط زیست هستند.

برای پی بردن به اهمیت جنگل های حرا همین بس که بدانیم برای به وجود آمدن چنین اکو سیستمی به سالها یا حتی قرن ها زمان نیاز است . جنگل های حرا بین دریا و خشکی قرار دارند و در هنگام مد تنها تاج درختان بالاتر از آب شور دیده می شود و فقط هنگام جزر می توان قسمت های زیر تاج ساقه و ریشه های تنفسی درختان حرا را دید. درختان این جنگل ها در بعضی از نقاط ارتفاعشان به 3 تا 4 متر هم می رسد.



جنگل های حرا پناهگاه مناسبی برای جانوران دریایی و چراگاه بسیاری از پرندگان و حیوانات است.

درختان حرا در طبیعت خوب می دانند چگونه شرایط سخت زیست محیطی را تحمل کنند ، به گونه ای که در محدوده آنها کمتر گیاهی قادر به رقابت با آنهاست ،اما حیات همین گیاهان مقاوم هم در مقابل بی مهری انسان ها به خطر افتاده است.

جنگل های حرا در زنجیره حیات دریایی و تکثیر میگو ها نقش عمده ای ایفا می کنند زیرا میگوها در زیر ریشه های این درختان تخم ریزی می کنند و در صورت خشک شدن درختان میگوها نیز برای زندگی و بقای نسل خود دچار مشکل می شوند.



اگرچه این روزها منطقه نایبند دچار مشکلات زیست محیطی است اما امید می رود با حضور گردشگران علاقمند به محیط زیست و پیگیری رسانه ها دوباره سلامت خود را باز یابد و طبیعت زیبای آن طراوت و شادابی را به مردم و موجودات دریایی و پرندگان آن عرضه کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۲ ۱۲ مرداد ۱۳۹۱
مكان زيبايي است
آخرین اخبار