يک حقوقدان گفت: قوانين بين المللي حقوق بشر برخلاف ادعاي واهي برخي از کشورها از تعاليم اسلامي نشات گرفته است.

حميد اصغر زاده در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اين مطلب  كه قوانين بين المللي حقوق بشر به روح انساني توجه دارند اظهار داشت: اين مساله با تعاليم اسلامي در تعارض نيست يعني حقوق بشر در جوهر عمق و اصل خود به تعاليم دين اسلام توجه ويژه‌اي دارد و  به اعتبار آينده اسلام انسان را به زندگي والاي انساني رهنمون شده است.

اين حقوقدان ادامه داد: برخلاف بسياري از اتهامات نقض حقوق بشر به اسلام خوشبختانه قواعد و احكام اسلامي کاملتر و حقوقي تر است.
 
وي با بيان اين که برخي از  كشورهاي اسلامي اصل حقوق بشر را لگد مال مي‌کنند تصريح کرد: برخي از مدعيان دروغين حقوق بشر که سلاح تروريست هاي  كشورهاي منطقه را تامين و به نام اسلام و دفاع از حقوق بشر اهداف مذبوحانه خود را پياده مي‌کنند.

اصغر زاده با اشاره به مفاد قانون موجود در حقوق بين المللي که مي توان جنايتكاران مرتكب به جنايت هاي بين المللي و ضد حقوق بشر را در هر جاي دنيا مورد پيگري قرار مي دهد، افزود:  پيگري پرونده جنايات چنين افرادي در دادگاه‌هاي محلي برپايه حقوق بين المللي انجام مي‌شود.

وي ادامه داد: صلاحيت قضايي جهاني اين امکان را فراهم مي‌کند که  جنايتكاران در نظام‌هاي قضايي كشورهاي مختلف مورد پيگرد قرار بگيرند.

اصغر زاده با تاکيد بر اينکه پيش از اين نهادهاي حقوق بشري همواره با استفاده از روش‌هاي سنتي ، با انتشار اعلاميه برگزاري راه پيمايي و فعاليت‌هايي از اين قبيل به افشاگري جنايتها  مي‌پرداختند اظهار داشت: صلاحيت قضايي جهان کمک مي‌کند تا كشورهاي هم پيمان به روش عمل نيز دست به کار شوند که با به کار گيري صلاحيت قضايي جهاني جنايتکاران ضد حقوق بشر محاکمه و زندان محکوم مي‌شوند.

اين كارشناس حقوقي خاطرنشان كرد: کشورهاي اسلامي بايد با همکاري و همراهي يکديگر و با پافشاري براصل دفاع از حقوق بشر به دنبال  تثبيت اين حقوق در کشورهايي باشند که هيچ توجهي به آن نمي شود.

"انتهاي پيام"/پ3
برچسب ها: حقوق ، بشر ، اسلامی ، اصغرزاده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار