معاون ستاد كل نيروهاي مسلح گفت: از زماني که استکبار جهاني از رئيس‌جمهور سوريه خواست که بين خلع سلاح کردن حزب‌الله و کناره‌گيري از قدرت يکي را انتخاب کند، وي با اقتدار مقابل خواست استکبار ايستاد و توانست در اين چند سال بويژه يکسال اخير از مهلکه توطئه‌هاي غرب عليه سوريه سربلند بيرون آيد.

سردار محمد جعفر اسدي معاون ستاد کل نيروهاي مسلح در گفتگوي تفصيلي با خبرنگار دفاعي امنيتي باشگاه خبرنگاران، موضوعات مختلفي را مورد بحث قرار داد.

تحريم فرصتي براي پيشرفت است


سردار اسدي با يادآوري تحريم جمهوري اسلامي ايران از آغاز پيروزي انقلاب تاکنون اظهار داشت: مقايسه‌اي منطقي، به خوبي تفاوت امروز کشور را با 32 سال پيش مشهود مي‌کند.

وي افزود: در اوايل انقلاب، مستکبرين سعي مي‌کردند در کشورمان شايعه کنند که تا چند ماه ديگر همه کالاهاي مورد نياز مردم حتي نان هم ناياب مي‌شود اما شاهديم که به لطف خدا، انقلاب اسلامي هر روز بيش از پيش در مسير پيشرفت گام بر مي‌دارد.

سردار اسدي با اشاره به جمله امام خميني(ره) مبني بر اينکه "ما در جنگ، انقلاب خود را صادر کرديم" تأکيد کرد: دشمنان نظام، 8 سال جنگ را به ما تحميل کردند، اما با وجود اينکه کشور در تمام عرصه‌ها مورد تحريم بود، استقامت جوانان مومن ايراني باعث شد تا هيچ نقطه‌اي از خاک ميهن به دست دشمن بعثي نيفتد و رشادت‌هاي رزمندگان اسلام دنيا را مبهوت کرد.

وي در ادامه با تاکيد بر مقاومتي کردن اقتصاد که مورد نظر مقام معظم رهبري(مدظله) است، خاطرنشان شد: بايد از تمام فرصت‌هاي موجود به نحو احسن استفاده کرد و تحريم نيز در صورتي که استقامت لازم را نشان دهيم باعث رشد، شکوفايي و خوداتکايي خواهد بود.
 
معاون ستاد کل نيروهاي مسلح با يادآوري واقعه "شعب ‌ابي‌طالب" در صدر اسلام تصريح کرد: مسلمانان از ابتدا مورد تحريم مستکبرين قرار گرفته‌اند اما بحمدلله همواره از اين تحريم‌ها سربلند بيرون آمده‌اند، البته  امروز شرايط ما با اوضاع مسلمانان در شعب ابي‌طالب قابل مقايسه نيست و ما توانسته‌ايم بيشتر اقلام مورد نياز خود را تامين کنيم.
 
در عرصه‌هاي گوناگون پيشرفت داشتيم

سردار اسدي خاطرنشان شد: همانطور که در دوران دفاع مقدس نشان داديم جمهوري اسلامي ايران در مواجهه با تحريم و محاصره اقتصادي يا عمليات نظامي شکست نخواهد خورد؛ دشمن زماني مي‌تواند به ما ضربه وارد کند که با بالا بردن توقعات در جوانان آنان را از توجه به پيشرفت‌هايي که در طول انقلاب داشته‌ايم منحرف کند.

وي با بيان اينكه پس از پيروزي انقلاب علي‌رغم تحريم‌هاي اقتصادي و افزايش جمعيت در تمامي عرصه‌ها از جمله جاده سازي، سدسازي، پيشرفت هاي علمي، دستاوردهاي نظامي، ايجاد اشتغال و... موفقيت چشمگيري داشته‌ايم، افزود:  اين دستاوردها ما را مصمم‌تر مي‌كند تا در تمامي عرصه‌ها ايران را به يكي موفق‌ترين کشورهاي جهان تبديل كنيم، به همين دليل است كه استکبار جهاني سعي دارد تا مانع پيشرفت نظام جمهوري اسلامي ايران شود.
 
حفظ شرف ملت در گرو ايستادگي بر آرمان‌هاي انقلاب

معاون ستاد کل نيروهاي مسلح حفظ عزت، شرف و موفقيت در مسائل دنيوي ملت ايران را در گرو انتخاب مسير صحيح دانست و اظهار داشت: اگر بر آرمان‌هاي انقلاب اسلامي ايستادگي کنيم، مي‌توانيم به عنوان كشوري مستقلف الگويي ماندگار براي مسلمانان و آزادي‌خواهان جهان باشيم.

سردار اسدي ضمن يادآوري تصويب قانون کاپيتولاسيون در زمان رژيم ستم‌شاهي گفت: وضعيت کشور ازسال 1342 که رژيم ستم‌شاهي پهلوي زير يوغ آمريکا بود در مقايسه با امروز پيشرفت‌هاي شاياني داشته است، مردمي که درآن زمان کوخ‌نشين بودند و از کمترين امکانات رفاهي مانند آب و برق بي‌بهره بودند، امروز مشغول ساخت ماهواره‌هاي فضايي و فعاليت در عرصه سلول‌هاي بنيادي و نانو هستند.

وي با بيان اينکه شعار ملت ايران از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي "استقلال، آزادي، جمهوري اسلامي" و شعار استکبار جهاني "نان، کار و مسکن" بود، تصريح کرد: اگر جوانان اين شعار را فراموش کنند و مشکل بيکاري، گراني و مسکن را دغدغه اصلي خود بدانند ما نيز مانند غربي‌ها رو به زوال خواهيم رفت.

معاون ستاد کل نيروهاي مسلح تصريح كرد: کشورهاي اروپايي که همواره شعار کار، نان و مسکن را سر مي‌دادند با وجود تلاش حاکمان خود در چپاول ديگر کشورها و براي تأمين منابعشان امروز دچار بزرگترين مشکلات در تامين کار و نان و مسکن شده‌اند.

انقلاب اسلامي ايران قدرت‌هاي استکباري را از صدر به ذيل کشاند

وي با بيان اينكه انقلاب اسلامي ايران قدرت‌هاي استکباري را از صدر به ذيل کشاند، افزود: همانطور که امام خميني(ره) سي سال پيش فرمودند "قرن آينده قرن اسلام است" و "اين اسلام ابرقدرت‌ها را به خاک مذلت مي‌کشاند"، مستکبرين امروز هر لحظه بيش از پيش ذليل‌تر مي‌شوند.
 
نقش عوامل داخلي استکبار در تحميل فشار اقتصادي به مردم

سردار اسدي فشار اقتصادي وارد شده به مردم را غيرقابل انکار دانست و اظهار داشت: برخي افراد خائن در داخل کشور، شدت فشارهايي که استکبار جهاني از خارج مرزها به ملت ايران تحميل مي‌کند را مي‌افزايند اما با وجود اين فشارها هم جمهوري اسلامي ايران نسبت به کشورهاي خود فروخته‌اي مانند عربستان که همواره سنگ نوکري آمريکا را به سينه مي‌زنند، وضعيت اقتصادي بهتري دارد.

اعزام ناوهاي آمريکايي به خليج فارس تازگي ندارد

معاون ستاد كل نيروهاي مسلح در ادامه با بيان اينکه قدرت‌هاي مادي، 32 سال است که با تمام توان در برابر انقلاب ايستادگي مي‌کنند به حضور ناوهاي آمريکايي در خليج فارس اشاره کرد و اظهار داشت: اعزام ناوها به خليج فارس هم بحث امروز، ديروز و يا يک سال گذشته نيست و به دوران دفاع مقدس باز مي‌گردد.

سردار اسدي در ادامه دليل اصلي حمله آمريکا به افغانستان و عراق را تلاش براي فشار آوردن به نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران خواند و افزود: به لطف خدا همان‌طور که امام خميني(ره) فرمودند "آمريکا هيچ غلطي نمي‌تواند بکند" ،پس از اين نيز اگر  در راستاي اسلام حقيقي که امام خميني(ره) پس از قرن‌ها احيا کردند، گام برداريم، همواره پيروز ميدان خواهيم بود.

وي ادامه داد: با پيروي از شعاري که امام(ره) سرلوحه رفتاري ما قرار دادند يعني تلاش براي ساختن جمهوري اسلامي و  گرايش نداشتن به غرب و شرق خواهيم توانست به قله‌هاي افتخار دست يابيم و محال است که آمريکا و يا قدرت ديگري توان مقابله با ما را داشته باشد.

عربستان مصداق بارز اسلام آمريکايي

معاون ستاد كل نيروهاي مسلح با بيان اينکه غرب خواستار رواج اسلام آمريکايي در جهان است، تصريح کرد: پس از پيروزي انقلاب با احياي اسلام حقيقي توسط امام خميني(ره) استكبار جهاني ناچار به مقابله آشکار با اسلام شد چون آنها مي‌خواستند اسلام فقط داخل مساجد بماند و کاري به سياست نداشته باشد تا بتوانند به راحتي از آن سوءاستفاده کنند، مصداق اين نوع اسلام در جهان امروز در عربستان مشهود است.
 
هراس استكبار از بيداري ملت‌هاي مسلمان، عامل اصلي کشتار مسلمانان ميانمار

سردار اسدي هراس استكبار جهاني از بيداري ملت‌هاي مسلمان را عامل اصلي کشتار مسلمانان ميانمار خواند و افزود: دنياي استکبار مشکلي با اسلام آمريکايي حاکم در عربستان و پيروان اين نوع اسلام ندارد بلکه نگراني مستكبرين از مسلماناني است که موج بيداري اسلامي به آنها رسيده و بزودي براي آنان تهديد محسوب مي‌شوند.

وي تاکيد کرد: غرب به هيچ وجه نمي‌تواند شاهد سربلندي مسلمانان باشد چون نفس اسلام، اسکتبار ستيزانه بوده و اجازه تعدي به حقوق انسان‌ها در سراسر جهان از جمله ميانمار، سوريه، لبنان، يمن، مصر و ...را از آنها سلب مي‌كند.

معاون ستاد كل نيروهاي مسلح ضمن با بيان اينکه انقلاب اسلامي در سراسر جهان آغاز شده است، تصريح کرد: استکبار در هر جا که بتواند با اين انقلاب مبارزه مي‌کند، همان‌طور که رئيس جمهور اسبق آمريکا حادثه 11 سپتامبر را شروع جنگ صليبي عليه اسلام دانست؛ البته استکبار جهاني، صليبي نيست و ما با مسيحيان مشکلي نداريم و در واقع جنگ اسلام با صهيونيسم شكل گرفته كه اصلي‌ترين سلاح مسلمان در اين جنگ، ايمان و اتحاد است.

نقش اساسي رژيم صهيونيستي در فجايع ميانمار

وي با اشاره به سخنان شهيد مطهري(رضوان الله)، رژيم غاصب صهيونيستي را از جمله يزيديان زمان دانست و خاطرنشان کرد: با بررسي فجايع اخير در ميانمار به اين نکته پي خواهيم برد که رژيم صهيونيستي در اين وقايع نقش اساسي داشته، همانطور كه تفرقه‌افكني بين اقوام و اديان از معروف‌ترين سياست‌هاي اين رژيم خبيث به شمار مي‌رود.
 
استکبار جهاني تيرهاي خود را به سمت ولايت نشانه گرفته است

سردار اسدي در ادامه با بيان اينکه استکبار جهاني، تيرهاي خود را به سمت ولايت نشانه گرفته است، اظهار داشت: غرب امروز تمام توان خود را براي قداست‌زدايي از ولايت فقيه بکار گرفته‌ که اين مسئله در وقايعي مثل فتنه 88 كاملا مشهود بود؛ بنابراين امروز براي خنثي كردن توطئه دشمنان موظفيم بيش از پيش در راستاي حفظ شأن آرمان‌ها و مقدسات انقلاب بکوشيم.

وي با اشاره به فرمايشات امام(ره) مبني بر اينكه "اگر پشتيبان ولايت فقيه باشيد به مملکتتان آسيبي نمي‌رسد" تأکيد کرد: حفظ کيان نظام در گرو حفظ قداست و جايگاه ولي فقيه است و  همانطور که در طول تاريخ، اسلام بارها از اين قداست زدايي‌ها سيلي خورده و نتيجه‌اي مانند روي کار‌آمدن حجاج بن يوسف ثقفي را بدنبال داشته، در صورت اهمال ما در حفظ اين جايگاه، ضربه مهلكي به ميهن اسلامي وارد خواهد شد.
 
بشار اسد مايه افتخار جوانان مسلمان

معاون ستاد كل نيروهاي مسلح، بشار اسد را مايه افتخار جوانان مسلمان دانست و گفت: از زماني که استکبار جهاني از رئيس‌جمهور سوريه خواست که بين خلع سلاح کردن حزب‌الله و کناره‌گيري از قدرت يکي را انتخاب کند، وي با اقتدار مقابل خواست استکبار ايستاد و توانست در اين چند سال بويژه يکسال اخير از مهلکه توطئه‌هاي غرب عليه سوريه سربلند بيرون آيد.

وي مقابله مردم سوريه و ايستادگي بشار اسد در برابر استکبار جهاني را استقامتي ارزشمند خواند و تصريح كرد: تنش‌ها در سوريه پايان نيافته و استکبار جهاني با تجهيز و پشتيباني آشوبگران از سواحل سوريه و مرزهاي ترکيه سعي دارد آرامش را از مردم سوريه سلب کند اما پايداري ملت سوريه در برابر مستکبرين آينده‌اي بسيار روشن را براي آنان بدنبال خواهد داشت.

موج بيداري اسلامي باعث ايجاد تحولات مثبت در عربستان مي‌شود

سردار اسدي همچنين با بيان اينکه موج بيداري اسلامي به عربستان رسيده است، يادآور شد: طايفه آل سعود با عمليات رواني سعي کردند با سعودي ناميدن عربستان، مالکيت آل‌سعود بر عربستان را بر اذهان مردم امري طبيعي جلوه داده و به تبع آن جنايات خود بر ملت مسلمان اين كشور را عادي بنماياند اما با رسيدن موج بيداري اسلامي به عربستان نيز بزودي شاهد روند تحولات مثبت در اين کشور خواهيم بود.

وي در پايان ضمن درخواست از رسانه‌ها براي حذف واژه غلط سعودي از دنباله نام عربستان خاطرنشان کرد: آل‌سعود تنها يکي از 27 قومي است که در اين کشور زندگي مي‌کرده  و توانسته در سال‌هاي اخير  با استکبار گرايي حمايت جهان استکبار را جلب کند اما واقعيت اين است كه عربستان به تمام ملت اين كشور تعلق دارد.
 
انتهاي پيام/ش3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار