دیده بان حقوق بشر با انتشار گزارشی ضمن انتقاد از عملکرد نیروهای دولتی در برخورد با خشونت های قومی در میانمار، واکنش محکم جامعه بین المللی به 'فجایع' رخ داده در جریان درگیری مسلمانان با بوداییان را خواستار شد.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، دیده بان حقوق بشر در گزارش 56 صفحه ای خود اعلام کرد: نیروهای میانماری نتوانستند در خشونت قومی ماه گذشته در استان 'راخین' واقع در غرب میانمار مداخله کنند و به سوی مسلمانانی که سعی داشتند منازل درحال سوختن خود را نجات دهند، آتش گشودند.

این سازمان مستقر در نیویورک، واکنش محکم جامعه بین المللی به فجایع رخ داده در ناآرامی های خونین ماه گذشته بین بوداییان استان 'راخین' و مسلمانان 'روهینگایا' را خواستار شد.

براساس اين گزارش؛ به نقل از ستاد حقوق بشر، همزمان با دیدار نماینده حقوق بشر سازمان ملل از منطقه درگیر به منظور تحقیقات در زمینه درگیری‌هایی که به کشته شدن دست کم 78 نفر و بی خانمانی حدود 100 هزار نفر انجامید، گزارش‌منتشر شده است.

در گزارش آمده است: درگیری در استان راخین نشان می دهد که آزار و اذیت و تبعیض همچنان در میانمار امری رایج است.

این سازمان از جامعه بین المللی خواسته است به رغم آنچه درباره تغییر گسترده در میانمار گفته می شود، چنین تبعیضات و اذیت هایی را نادیده نگیرند.

89 درصد مردم میانمار بودایی و چهار درصد مسلمان هستند که براساس اعلام سازمان ملل این چهار درصد شامل حدود 800 هزار نفر مسلمان هستند که به اقلیت 'روهینگایا' شناخته شده و تحت بیشترین فشار روانی زندگی می‌کنند.

اما دولت این کشور آسیای جنوبی هرگز مسلمانان را به رسمیت نشناخته و آنان را از هرگونه حق قانونی محروم کرده است و از این رو مسلمانان میانماری درصدد مهاجرت به بنگلادش هستند اما این کشور نیز از پذیرش آنها خودداری می‌کند.

"انتهاي پيام"/پ3

 
برچسب ها: حقوق ، بشر ، دیده بان ، میانمار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار