مدیر جهاد کشاورزی آبادان از برداشت 15 هزار تا 20 هزار تن محصول خارک و رطب از نخلستان‌های آبادان در سال جاری خبرداد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛سیدمحمد ادریس‌پور در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: برداشت 20 هزار تن محصول خارک و رطب از سه میلیون اصله نخل بارور تا کنون وارد بازار مصرفی شهرستان آبادان شده است.

وی افزود: شروع برداشت محصول رطب و خارک از نیمه تیر ماه سال جاری آغاز و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی آبادان با اشاره به پیش بینی برداشت کل محصول خرما در شهرستان آبادان گفت: پیش‌بینی جهاد کشاورزی آبادان برای برداشت محصول خرمای سال جاری، 80 هزار تن است که 25 درصد آن به برداشت خارک و رطب اختصاص دارد.

وی ادامه داد: تا کنون محصول خارک و رطب از نخلستان‌های استعمران، هلاوی، خضراوی، برحی، گنتار، دگل‌موسه و زاهدی برداشت شده است.

ادریس‌پور اضافه کرد: محصول خرما و رطب موجود در بازار شهرستان آبادان، متعلق به کل نخلستان‌های حاشیه بهمنشیر جنوبی، بهمنشیر شمالی و اروندکنار است.

وی با اشاره به lصادرات کل استان خوزستان در سال گذشته گفت: کل استان خوزستان در سال گذشته بین 170 هزار تا 180 هزار تن محصول خرما را در سبد صادرات خود داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی آبادان افزود: بهترین نوع محصول خرمای شهرستان آبادان استعمران است که مانند دیگر محصولات نخلستان‌های این منطقه سرشار از مواد معدنی است.

وی تصریح کرد: خرما به سبب داشتن ماده اصلی سیلینیوم که از عناصر مهم مبارزه با سرطان است در دنیا از طرفداران ویژه‌ای برخوردار است.

ادریس‌پور در پایان گفت: با توجه به بیماری‌های قندی و دیابتی استفاده از نوشابه‌هایی که با استفاده از قند طبیعی این محصول تولید می‌شود از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است./س
برچسب ها: ورود ، خارک ، بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.