معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد به روز نبودن ضوابط و مقررات را یکی از اصلی ترین عوامل تخلفات ساختمانی در مشهد عنوان کرد.

 .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمد هادی جاوید در دومین نشست مشترک کارگروه های شهرسازی و معماری گروه مشاروان جوان شهرداری مشهد با اشاره به گستردگی حوزه شهرسازی گفت: هدف از راه اندازی این حوزه در شهرداری جلوگیری از انجام اتفاقات بی برنامه و بی نظم در شهر می باشد.
وی طرح جامع شهر را یکی از مهم ترین طرح های شهر مشهد عنوان کرد و تصریح کرد: در حال حاضر کمیته های تخصصی این طرح تشکیل شده است و برای تصویب به شورای برنامه ریزی و توسعه استان ارسال شده است.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد از تشکیل نهاد مطالعات و برنامه ریزی در مشهد به عنوان دومین شهر کشور خبر دادو بیان داشت: از دیگر توفیقات در این زمینه تهیه طرح تفصیلی همراه با طرح جامع مشهد می باشد.
جاوید ادامه داد: از تصویب نخستین طرح جامع در سال 52 تا طرح جامع سال 72 هماهنگی برای تهیه طرح های تفضیلی در این مدت وجود نداشت اما در حال حاضر 28 طرح تفصیلی پاسخگوی شهروندان می باشد.
وی از تعیین تکلیف طرح تفصیلی مشهد تا پایان سال جاری خبر دادو گفت: این طرح به منظور برنامه ریزی برای شهر تا افق 1404 طراحی شده است که در این بین گروه مشاوران جوان می توانند در به روز بودن آن کمک کنند.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد از بروز نبودن تخلفات در پروانه های ساختمانی انتقاد کرد و تصریح کرد: با تحلیل صورت گرفته بر آرای کمیسیون ماده 100 شهرداری مشهد به روز نبودن ضوابط و مقررات یکی از اصلی ترین عامل وقوع تخلفات ساختمانی در مشهد می باشد.
جاوید بیان داشت: در این بین اعضای گروه مشاروان شهرداری مشهد می توانند در رفع این خلاها کمک کننده باشند.
در ادامه این مسئول شهری در خصوص طرح های بهساز شهر مشهد گفت: مشهد به عنوان نخستین شهر کشور موفق به ایجاد گروه های بهساز شده که تاکنون سه فاز از این طرح به اجرا در آمده است.
وی تصریح کرد: در این گروه ها از جوانان در حال تحصیل کمک گرفته شده است و در سال جاری فاز 4 این طرح آغاز خواهد شد.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد با اشاره به اهمیت استفاده از مشارکت جوانان دربرنامه های شهری گفت: با انجام این مهم جوانان تنها صرفا دریک محیط آکادمیک رشد پیدا نمی کنند بلکه در طول زمان تحصیل با فضاهای کاری آشنا می شوند.
جاوید ادامه داد: در کنار این مهم جوانان با مسائل و مشکلات مدیریت شهری آشنا می شوند.
وی با اشاره به تدوین آئین نامه و کارگروه سیما و منظر شهری در مشهد گفت: در گذشته شهرداری مشهد در حوزه نمای ساختمان ها و رعایت زیبایی سیما و منظر شهری تنها به یک توصیه بسنده می کرد اما با تشکیل و تدوین این آئین نامه با اعمال مقرراتی در این زمینه بر زیبایی منظر شهری تاکید می کند.
در پایان این نشست از 13 مشاور جوان فعال در سال 91 در زمینه شهرسازی و معماری تقدیر و تشکر به عمل آمد./س

برچسب ها: ظوابط ، عامل ، تخلفات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.