سازمان خصوصی سازی بلوک 19.87 درصدی سهام شرکت پتروشیمی فسا را به وکالت از شرکت ملی صنایع پتروشیمی در روز شنبه 14 مرداد عرضه می¬کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس  ، امیر هامونی گفت: 123 میلیون و 893 هزار و 854 سهم شرکت پتروشیمی فسا معادل 19.87 درصد سهام به نرخ پایه هر سهم هزار و 443 ریال و به قیمت پایه کل 178 میلیارد و 778 میلیون و 831 هزار و 322 ریال عرضه می شود.
وی افزود : این عرضه به صورت یکجا و با شرایط نقد و یا نقد و اقساط ( حداقل30 درصد نقد و بقیه اقساط 2 ساله) در بازار پایه فرابورس بر اساس مقررات بازار سوم عرضه می شود.
هامونی در مورد ترکیب سهامداران این شرکت­ها افزود: از سهامداران این شرکت می­ توان شرکت مهد امید آرین مالک 45 درصد سهام، شرکت ملی صنایع پتروشیمی مالک 19.87، موسسه صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر مالک 15.4، شرکت بازرگانی پتروشیمی مالک 8.15 و شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی مالک 0.13 درصد سهام این شرکت را نام برد.

وی گفت : این شرکت­ ها در زمینه احداث، راه اندازی و بهره­ برداری مجتمع­ های پتروشیمی و کارخانه­ های صنعتی به منظور تولید، بازاریابی مجاز، فروش و صدور محصولات پتروشیمی، صادرات و واردات و تبدیل مواد شیمیایی و پتروشیمیایی و فراورده­ های فرعی و مشتقات آنها فعالیت دارند.
هامونی تاکید کرد: کارگزاران خریدار در صورتی مجاز به ورود سفارش خرید به سامانه معاملاتی هستند که 3 درصد از ارزش سهام موضوع معامله را که معادل 5 میلیارد و 363 میلیون و 364 هزار و 940 ریال است از مشتری دریافت و به عنوان سپرده حضور در رقابت به حساب شرکت سپرده­ گذاری واریز کنند یا به این شرکت تحویل دهند.
مدیر بازار فرابورس ایران تاکید کرد: قیمت­ حامل­ های انرژی، خوراک و محصولات پتروشیمی در چارچوب قانون هدفمند کردن یارانه­ ها است و خریداران ملزم به رعایت آن هستند.

همچنین خریدار متعهد به رعایت ضوابط و مقررات پدافند غیر عامل کشور، رعایت اصول سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت ، رعایت دستورالعمل­ ها و استانداردهای بازرسی فنی واحد­های صنعتی، اجرای آموزش ­های تخصصی متناسب با شغل در واحدهای صنعتی، رعایت کامل دستورالعمل­ های تعمیراتی و عملیاتی مربوطه به قراردادهای فروش شرکت­ های تولیدی است.

برچسب ها: پتروشیمی ، فسا ، فرابورس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.