بستن کلیه برنامه‌های هنگ کرده به سادگی یکی از دستاورد ترفندهای رایانه‌ای است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان یک کارشناس فناوری اطلاعات در زنجان گفت: یکی از مشکلات روزمره‌ای که برای کاربران در محیط ویندوز رخ می‌دهد،هنگ کردن برنامه‌ها به علت‌ ناسازگاری‌های نرم‌افزاری است.

سلیمی افزود: دراین مواقع وضعیت برنامه‌ برروی Not Responding قرار می‌گیرد و راه عمده‌ای که در این خصوص وجود دارد استفاده ازTask Manager و وادار کردن پروسه مربوط به برنامه به بسته شدن می‌باشد و در این ترفند قصد داریم راه کاربردی را به شخص معرفی کنیم که با بهره‌گیری از آن می‌تواند تنها با اجرای یک فایل، کلیه پنجره‌های هنگ کرده مربوط به برنامه‌ها را ببندد.

وی ادامه داد: کاربر باید ابتدا کلیدهای ترکیبی Win+R را فشار دهد و در محیط Run، عبارت notepad را وارد نماید تا نرم‌افزار Notepad ویندوز باز شود و در ادامه باد در محیط Notepad کد زیر را Copy و Paste نماید:taskkill /f /fi "status eq not responding و از منوی File بر روی Save as کلیک کند و سپس فایل را با نام دلخواه و پسوند bat. در صفحه دسکتاپ ویندوز ذخیره نمایید .

این کارشناس فناوری اطلاعات به جلوگیری از بیدار شدن کامپیوتر توسط ماوس یا کیبورد در ویندوز 7 نیز اشاره و تصریح کرد: برای این کار کاربر باید ابتدا بر روی دکمه Start کلیک کند و عبارت mouse را تایپ نموده و Enter بزند و سپس در پنجره Mouse Properties به تب Hardware برود و بر روی دکمه Properties کلیک کند و سپس در این پنجره به Change settingبرود و در پنجره جدید باز شده، به تب Power Management برود و در پی آن تیک گزینه Allow this device to wake the computer را بردارد و با OK کردن پنجره‏های باز تغییر اعمال می‏شود و از این پس با حرکت دادن ماوس و یا کلیک، کامپیوتر از حالت Sleep خارج نمی‏شود./س

برچسب ها: دستاورد ، ترفند ، رایانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
mahdi mohseni
۰۳:۵۳ ۱۳ مرداد ۱۳۹۱
ترفند ارایه شده بسیار کارامد و سودمند است .