وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: توسعه رادیو داروها رامدیون شهدای هسته ای هستیم.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران دکتر مرضیه وحید دستجردی در مراسم دیدار و تقدیر از خانواده های شهدای هسته ای در دفتر وزارتی افزود: این دانشمندان عزیز تنها علم اندوزی و نشر آن را وظیفه خود ندانستند بلکه با اهدای خون خود خلوص عمیق خود را نیز به اهداف بلند کشور ثابت کردند.
 
وی افزود: من فراموش نمی کنم که دو سال پیش که در شرف اتمام سوخت نیروگاه هسته ای تهران بودیم گزارش دادند تولید رادیوداروها متوقف خواهدشد، ولی با تلاش این عزیزان و همکاران آنان هم اکنون 15 رادیوداروی اساسی در سیستم بهداشت و درمان کشور داریم که بهترین خدمات درمانی را به بیماران به خصوص بیماران سرطانی می دهند.
 
وی اظهار داشت: محصول کار بزرگ این شهدا زمانی بیشتر مشخص خواهد شد که تمام سوخت های فسیلی تمام شود و ما می توانیم سربلند باشیم که سوخت هسته ای داریم و می توانیم کشور را اداره کنیم.
 
وزیر بهداشت گفت: با توجه به حدیث «مدادالعلما افضل من دماء الشهدا» باید گفت این دانشمندان شهید مصداق دوگانه ای از این حدیث هستند.
 
وی با قدردانی از ایستادگی خانواده های این شهدان به ویژه مادران و همسران آنان اظهار داشت: برخود می بالیم که در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران چنین زنان فداکاری داریم.
 
دکتر دستجردی ادامه داد: از تلاش های شبانه روزی وزیر اطلاعات و سربازان گمنام این وزارتخانه نیز که عوامل این ترورهای غیرانسانی را دستگیر کردند و علاوه بر التیام داغ دل خانواده شهدا، نشان دادند دشمنان این ملت عاقبتی جز هلاکت ندارند، قدردانی می کنیم.
 
در این دیدار علاوه حجت الاسلام و المسلمین مصلحی وزیر اطلاعات، دکتر لاریجانی رییس شورای سیاستگذاری، دکتر محققی معاون آموزش، دکتر امامی رضوی معاون درمان و دکتر حسینی مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت و جمعی از اصحاب رسانه و نمایندگان رسانه های گروهی نیز حضور داشتند./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.