تاکنون 10 هزار و 740 خانوار نهاوندی در برنامه پزشک خانواده ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دكتر عباس سلگی،‌مدیر شبکه بهداشت و درمان ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: برنامه پزشک خانواده یکی از طرح‌هایی است که بعد از گذشت حدود 30 سال از پیروزی انقلاب نقش مهمی در عدالت درمانی در بین مردم به ویژه افرادی که از نظر مالی در طبقات پایین‌تری قرار دارند، ایفاد می‌کند.

دكتر عباس سلگی به دیگر محاسن این برنامه اشاره کرد و افزود: کاهش هزینه‌های درمانی برنامه، انتخاب پزشک معتمد و اصلی توسط سرپرست و یا اعضای خانواده، جلوگیری از تعدد مراجعات بیماران به پزشکان مختلف و کاهش هزینه‌های درمانی از دیگر محاسن این برنامه‌ به شمار می‌رود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند تصریح کرد: در این زمینه ثبت‌نام از خانواده‌های شهرهای فیروزان، برزول و گیان 100 درصد به اتمام رسیده است و در شهر نهاوند نیز با جمعیت هدف بیش از 92 هزار نفر تاکنون 60 درصد ساکنانش نیز ثبت‌نام شده‌اند.

وی همچنین از ایجاد 9 مرکز درمانی بهداشتی برای ثبت‌نام خانواده‌ها در شهر نهاوند خبر داد و گفت: مراجعان  می‌توانند با مراجعه به این مراکز بدون هیچ‌گونه معطلی نسبت به ثبت‌نام خود و اعضای خانواده خود اقدام کنند.

دكتر سلگی از مردم خواست تا هرچه سریع‌تر بدون فوت وقت نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند زیرا مدت زمان معینی برای ثبت‌نام این برنامه در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به ثبت‌نام چهار پزشک تاکنون برای عضویت در پزشک خانواده در نهاوند افزود: 41 پزشک برای این برنامه در سطح شهرستان نهاوند و شهرهای اقماری فیروزان، برزول و گیان باید ثبت‌نام کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند عنوان کرد: اولویت با پزشکان عمومی در سطح شهرستان است زیرا هر پزشک می‌تواند 2 هزار و 500 تا 3 هزار و 500 نفر را زیر پوشش درمانی خویش قرار دهد.

وی بیان داشت: مراجعان باید نسبت به داشتن شماره شناسنامه، شماره بیمه، شماره کارت ملی خود و افراد تحت تکفل مثل فرزندان، پدر، مادر و همسر اقدام کنند زیرا ثبت‌نام همه اطلاعات افراد زیر پوشش در این برنامه الزامی است.

دكتر سلگی یادآور شد: افرادی که زیر پوشش هیچ بیمه‌ای قرار ندارند باید سریعاً به بیمه ایرانیان مراجعه و خود را بیمه خدمات درمانی کنند زیرا داشتن دفترچه بیمه درمانی و خدمات درمانی نیز الزامی است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون 53 هزار نفر در سطح شهرهای نهاوند، فیروزان، برزول و گیان در این برنامه ثبت‌نام کرده‌اند./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.