جان لنارد معتقد است نماینده نوجوان چینی در رشته 400متر مختلط، مشکوک به استفاده از مواد نیروزا است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران و به نقل از خبرگزاری رویترز: یه شیون، نماینده نوجوان کشور چین روز گذشته توانست رکورد جهانی را جابجا کند و این موضوع از همان دقایق ابتدایی تعجب همگان را برانگیخت.
وی در 100متر پایانی خود بیشترین سرعت را داشت سرعت او حتی از قهرمان آمریکائی نیز فراتر رفت. جان لنارد زمان کسب شده توسط وی را باور نکردنی و "غیرممکن" خواند.

لنارد در این زمینه می گوید: چیزی که من به آن اشاره دارم سابقه ما در طول مسابقات است. هربار که ما مسابقه ای را می بینیم و من عبارت "باور نکردنی" درون کوتیشن به کار می برم بعدا مشخص می شود که یک جای کار ایراد داشته است و موضوع دوپینگ درمیان است.
لنارد، یه شیون را با یک شناگر ایرلندی که طول مسابقات آتلانتا دوپینگ کرده بود، مقایسه کرد و این چنین می گوید: برای کسانی که مدت هاست در این کار حضور دارند، صحنه های پایانی مسابقه او یاد آور شناگر آلمانی در مسابقات آتلانتا بود.
میشل دبرون 3 مدال طلا را در المپیک 1996 کسب کرد اما بعدا در آزمایش ادرارش مشخص شد که دوپینگ کرده بود همین موضوع باعث کنار گذاشته شدن وی از مسابقات به مدت 4سال شد.
لنارد در ادامه این چنین افزود: هر گاه یک همچنین حادثه خارق العاده ای از سوی یک ورزشکار زن رخ می دهد بعدا مشخص می شود که پایای دوپینگ در میان است. اگر شما سال ها شنا کرده باشید می دانید که انجام دادن برخی کاره غیر ممکن است. من نظرات زیادی شنیده ام که می گویند او 16 ساله است و دراین سن حوادث خارق العاده رخ می دهد. اما باید بگویم دیگر نه تا این حد!!! این موضوع بسیار مشکوک به نظر می رسد رکردار قبلی جهان در این رشته، زمان کسب شده توسط یه شیون را دیوانه کننده توصیف کرده است با این حال خود او اتهام هرگونه استفاده از مواد نیروزا و دوپینگ را رد می کند.

وی در این ارتباط می گوید: هیچ مشکلی در ارتباط با دوپینگ وجود ندارد، تیم چین قواعد سخت گیرانه در خصوص دوپینگ و استفاده از مواد نیرو زا دارد و من به آنها پایبند می بودم.
آنها که مشکوکند می توانند تست بگیرند. یه شیون سال گذشته مدال قهرمانی جهان را در 200متر مختلط از آن خود کرده بود اما زمان کسب شده توسط او درشب گذشته، 7 ثانیه کمتر از رکوردهای قبل خودش بوده است.

لنارد در ادامه افزود: من هیچ مربی را نمی شناسم که آنچه دیروز اتفاق افتاد را در تاریخ ورزش حرفه ای اش به خاطر آورد. /ق

برچسب ها: لنارد ، شنا ، چینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.